Bukefalos 28 år!

Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Alexandra_W

Trådstartare
Om man vill låna/hyra ett par får över sommaren, för att växelbeta hagarna, vart vänder man sig? Andra tips?
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Kan posta en illbatting till bagge åt dig om du vill!? :D Han är gratis, endast porto! Annars kan du ju sätta in en annons i Land eller ta kontakt med någon LRF-avdelning i närheten där du bor. Då kan du med lite tur få hjälp att låna några får.

Kicki :laugh:
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Länsstyrelsen brukar ha koll, på en del ställen samordnar de något som heter Erfa-grupper. Det är helt enkelt fårägare i området som samlas runt olika aktiviteter, och de som håller i det brukar veta vad det finns för besättningar runt i kring.
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Har du någon "fårfarm" i närheten eller någon som håller på med får så kan du ju alltid fråga där :)
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Har en fåruppfödare som granne. Men han tackade nej till att låta fåren beta här. Därav sökandet efter 'lånefår'.

Kicki - haha, en illbatting, det låter läskigt ;)

Men får försöka ta kontakt så om ni föreslagit, med LRF eller så då.
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Ja, han är ett hår av hin! :devil: Har gått i dag och slagit ned 25 cm. långa mälor av armeringsjärn med en halvmeters mellanrum i fårstängslet, allt för att Bäänny inte ska åla sig ut och ställa till oreda! Så vill du ha honom.... så varsågod! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

eh det var ju ett otroligt generöst erbjudande, men med dagens portopris så måste jag nog tacka nej, heeemskt motvilligt ;)
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Ja, jag förstår att det är hemskt motvilligt som du tackar nej! :D En sådan guldgruva som Bäänny är svår att motstå, så jag förstår ditt dilemma! :angel: :D Hade funderingar på att tejpa fast honom med silvertejp mot en tall, men armeringsjärnen var tydligen susen, nu i kväll var han inne i hagen. :banana:

Kicki :laugh:
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Ja, eller hur! :D Du vet ju hur klämkäck han kan vara! :rofl: Men nu är han bakom lås och bom, och sur som bara den! :devil:

Kicki :laugh:
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Annars kanske helgrillat dilamm kanske inte varit helt fel.
Eller är han vuxen?
PL
 
Sv: Låna/hyra får över sommaren, hur & var?

Nej det är inte helt fel :D :d Och det lutar åt att det kommer att bli så innan betessläpp. Vi ska släppa fåren på naturbete med kvigorna och jag är då tveksam på att han håller sig där han ska. Där är det tre metalltrådar med ström, så det är inte troligt att det funkar med honom. Bäänny är c:a året, så han är inte en "gammbagge" ännu.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
437
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2
Svar
37
· Visningar
1 878
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Tvättmaskin luktar surt
  • Vad lyssnar du på? II

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp