Bukefalos 28 år!

Långa ryttare.. sadlar?

Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Jag vet inte hur lång jag är, ligger väl runt 170 och 180 cm. Behöver en ny dressyrsadel med större knästöd. Har tittar på Jaguar XJC och blivit lite smått kär i den, någon lång ryttare som har en sådan? Har fått för mig att Jaguar ska kunna passa hästar med rak rygg, kan detta stämma?
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

nej jaguaren är mkt svängd... cc'n är något rakare men inte så rak att den passar en häst med r a k rygg tyvärr.
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Sjutton också.. Var inne på Albion ett tag men tkr deras knästöd är så små..
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Albion SLK hade ganska stora stöd tyckte jag.
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

-kl

jag har en albion 17". tycker dock den är i minsta laget, men jag har en liten rumpa så jag tycker 17,5 blir "halkig". jag är sugen på en stûbben(ursäkta jag hittar inte rätt knapp på min lilla dator för u), nån som provat?
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Den där bilden är inte väl för dina ben, lägg in bilden när ni är klädda i blått så får de se dina långa ben. ;)
Kul att du har en likadan sadel som vi har!

Det var enda bilden jag hade på datorn ;)

dsc_0672_13172733.jpg

dsc_0645_13172606.jpg
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Jag har en Jaguar Close contact
Dom är inte så djupa i sätet men är bra om man har långa ben. Ja är dryga 170cm men har långa ben.
Jag trivs ialla fall jättebra i den! Men jag vet att det är riktigt svårt att hitta sadel om man har långa ben:angel:
P1010940-Kopia.jpg

PA270001.jpg
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Kan tillägga att sadelutprovarna sa att denna modell ligger bra på de flesta hästar :laugh:
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Kan tillägga att sadelutprovarna sa att denna modell ligger bra på de flesta hästar :laugh:

Nja, jag provade 2 olika storlekar på den sadeln. Älskade den själv, men den var alldeles för svängd för min häst. Hon är inte alls rak, så den borde passa enbart riktigt svängda ryggar.
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Nja, jag provade 2 olika storlekar på den sadeln. Älskade den själv, men den var alldeles för svängd för min häst. Hon är inte alls rak, så den borde passa enbart riktigt svängda ryggar.

Nej, jag har också en sån och hästen är överbyggd men inte svängd och rak när hon jobbar. Den passar henne bra. Deep seatmodellen var för svängd däremot. Kanske provade du den?

Det kan ha med ålder på dem att göra också, har jag för mej. Äldre är mer svängda.

Kan tillägga att även jag har mkt långa ben och den passar bra för mej.
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

*kl*
En vän till mig är 190 lång och rider i en Passier Grand Gilbert som h*n gillar mkt (dock beställd med extra långa kåpor pga ryttarens längd). Även ridit i en County Connection (buffelläder :love: ) som också var omtyckt!
 
Sv: Långa ryttare.. sadlar?

Jag är 174 och rider i jaguar, jensen, röösli och equipe.

Har precis gått o köpt mig en equipe oracle, men kan ju få de i olika kåplängder och så ju!
 

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 336
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag själv tänker mycket på det här kring att vara en "längre" ryttare, jag är själv inte så allmänt lång bara 164 cm dock onormalt långa...
2
Svar
34
· Visningar
5 078
Senast: McFlurry
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 215
Senast: Wonna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 622
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Nödvändiga resor?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp