Bukefalos 28 år!

Långt till klubben

Mirre

Trådstartare
Ni som bor långt ifrån närmaste westernklubb, hur löser ni det?
Hur ofta åker ni och tränar osv? Såvitt jag vet är det ingen som rider western här där jag bor, utan de flesta verkar bo hyfsat nära klubben.
Finns en westernklubb här, men den ligger en bra bit härifrån.
 
Min klubb har ingen hemmaarena så de aktiviteter som ordnas brukar ordnas på olika ställen för att alla medlemmar ska ha nära någongång. När det gäller "vanlig träning" åker jag till ridhus typ 15 min bort nångång i veckan eller går till grannens ridbanan dryga kilometern hemifrån
 
Min WRASklubb håller aktiviteter och tävlingar lite här och där, från 2 mil till 30 mil bort.

Vi har dessutom en westernsektion på våran hemma ridklubb där vi tränar i manegen till vardags och tar upp vår tränare från södra Sverige med jämna mellanrum :)
 
I våran klubb finns det ingen hemma arena heller, så är det medlemmarna som oftast ordnar clinics osv och då är dom ofta i något ridhus någonstans eller hemma hos personen som anordnat allt. Då blir det också utspritt överallt här i Dalarna, så att klubben skulle finnas på ett visst ställe stämmer då inte här i DWR. Och när vi har medlemsmöten och sådant så anordnar klubben det på olika ställen varje gång.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
10
· Visningar
405
Senast: Nixa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 461
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp