Bukefalos 28 år!

Lantbruksarbetare, se hit!!!

Frågade en tjej jag känner som är på en större gård och där började nya djurskötare med erfarenhet av andra djurslag på 120:-/h.
 
Kollar man på @Butros länk ligger medellönen på 20 371 kr, det ger en timlön på 127 kr (160 h).
Men, det är med en genomsnittlig erfarenhet på 6,9 år.

Måste tillägga att man i snitt jobbar 148 timmar månaden. Så lönen ska delas på 148 och inte 160 för att det ska bli rätt timlön.

Då blir timlönen 137,6:-
 
Men här jobbas det väl rakt av alla dagar, även röda dagar då andra är lediga?

Vi har ju 52 veckor på ett år men bara 12 månader, vilket ger 4,33 veckor per månad. Att då räkna på 4 veckor per månad och 40 h per vecka ger 160 h, vilket borde bli något lägre än det egentliga antalet arbetade timmar. Jag har ett jobb som inte tar hänsyn till röda dagar, vi gör 170 h per månad.
 
Vi har ju 52 veckor på ett år men bara 12 månader, vilket ger 4,33 veckor per månad. Att då räkna på 4 veckor per månad och 40 h per vecka ger 160 h, vilket borde bli något lägre än det egentliga antalet arbetade timmar. Jag har ett jobb som inte tar hänsyn till röda dagar, vi gör 170 h per månad.
Jag jobbar 38,25h i snitt varje veckan. På 20 år eller så skall det vara lika mycket arbetad tid som ett vanligt mån-fre jobb.
 
Okej , ja jag kan bara svara för hur det ser ut i mitt område. De flesta har runt 125:- efter skatt, några har 135/140:- efter skatt.
Varför anger du efter skatt? Det är väl bara aktuellt för svartarbete. :confused:

Själv har jag ingen aning om vad jag har i timmen efter skatt. Däremot vet jag vad jag tjänar före skatt.
 
Jag fick 120 kr/h plus OB när jag jobbade med mjölkkor, hade gjort praktik där innan och hade erfarenhet från andra djurslag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp