Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alla har nu inte som hobby att ta långpromenader. Särskilt med småbarn är det inte det första man tar sig för att ge sig ut ensamma milslånga promenader. Jag har ett jobb som just nu innebär att jag behöver vara på olika ställen i stan, barnen ska hämtas och lämnas, och rider dessutom i två olika stall som båda ligger en timme hemifrån, åt olika håll. Jag tillbringar väl i snitt 2-3 timmar per dag i kollektivtrafiken, fördelat på 3-4 resor. Om jag hade en dag när jag bara skulle åka hemifrån till jobbet och hem igen så skulle det vara superskönt, men så är det i princip aldrig. Ska jag dessutom sluta åka kommunalt och gå/springa eller cykla, släpa med mig träningskläder och handduk utöver de stallkläder, dator och jobbpapper jag redan har med mig - det går inte.

Att man tar buss och tunnelbana istället för att gå när man t ex ska från Vallentuna till Årsta beror inte på att man är ointresserad, det beror på att det skulle ta alldeles för lång tid annars.
Men du gör ju hyperaggressiva tolkningar.

Vid de tillfällen jag faktiskt har gått till fots mellan förorter, har jag nog mest följt riktningen i termer av hyfsat rätt vädersträck från början. Sen blir navigeringen mer precis när man kommer närmare hemmet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 153
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 003
Senast: Trott
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 496
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördagen den 10 juni intar käpphästarna huvudstan när Käpphästhoppet Sergels Torg värmer upp Stockholm Horse Week. Tre timmar av gratis...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp