Bukefalos 28 år!

Jabbe

Trådstartare
Diskuterade med en vän idag. om man leasar en unghäst, och kör premie med den, ska ägaren premiepengarna då? Det kanske är olika vad man gör upp?
 
Sv: leasing

Det borde väl vara samma % som alla övrigt "riktiga" prispengar?

Det är väl ingen som leasar en häst och ger 100% av insprungna till ägaren?
 
Sv: leasing

Tycker jag också..

Pratade med ett större stuteri idag, som leasat ut hästar i tusen år, han leasa ut på 25-75% men premiepengarna tog han 50%
 
Sv: leasing

Jag har aldrig vare sig leasat eller leasat ut häst, men det där måste väl vara upp till varje enskild ägare och leasingtagare att komma överens om?
 
Sv: leasing

ja, så är det. Tänkte mest om någon hade leasat häst, och vilka procent den haft.

Har hittat en fin unghäst som kom för några dagar sen, så frågan är inte aktuell längre, om ingen annan undrar förstås =)
 
Sv: leasing

Jag har haft 20/80 med 50/50 på ev. vet.vård (attans bra avtal :D) och en som jag hade 20/80 rakt av på.

Inga unghästar men jag hade aldrig gått med på annat än samma % på premiepengar, då hade jag hellre köpt en.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 025
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
562
Senast: Catsu
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 279
Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp