Lek "hinder" och lekar till häst

Perla

Trådstartare
Visste inte vart jag skulle lägga tråden. Moderatorn får gärna flytta den om den hamnat fel :)

Till trådens ämne då.
Jag försöker hitta på lite roliga "hinder" och lekar till häst (både uppsuttet och från marken). Typ slalom mellan pinnar, gå genom/över saker mm.

Vi har tänkt bygga en fast lekbana där både plan mark och lite skog finns. Tänkte om någon har tips på vad man kan göra?
Gärna med saker från naturen eller saker som oftast finns liggandes på gården alt billigt att köpa :)

Har själv tänkt någon form av brygga med räcken. Men hur gör man en på billigast enklast sätt?
Tänkte sätta upp en pinne mellan två träd som jag tänkt knyta massa band på ca 2 m upp som hänger ner och dinglar som hästarna kan gå igenom.

Vill ha någon form av grind och övriga hinder som man kan ha kul med till häst :)

Några förslag?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 121
Senast: Sirap
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 805
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 322
Senast: sthu
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp