Bukefalos 28 år!

Leka med häst!

R

Rambolina

Jag skulle bli otroligt tacksam för tips och idéer om vad man hittar på med sin häst när man inte får rida. Fick ju hem nya killen för 2 veckor sedan och drattade på ändan i söndags och krossade svanskotan, skitkul! Han måste motioneras för att må bra och jag vill också rida men icke! 8 veckor utan att sitta i sadeln vad hittar man på? Tömkörning, longering, löshoppning, långa skogspromenader men mera då??
 
Sv: Leka med häst!

såg en kul tråd om trickträning,,,lär honom buga eller apportera?? på åtta veckor borde det funka:D
 
Sv: Leka med häst!

Leka följa john i de tempot du känner dej säker på,träna att att han ska följa dig m.m..
 
Sv: Leka med häst!

men snälla!Trick träning då om de duger!:mad:
 
Sv: Leka med häst!

Ta det nu lugnt, jag känner Rambolina o hon ser nog det ironiska i mitt inlägg
 
Sv: Leka med häst!

Jag skulle bli otroligt tacksam för tips och idéer om vad man hittar på med sin häst när man inte får rida. Fick ju hem nya killen för 2 veckor sedan och drattade på ändan i söndags och krossade svanskotan, skitkul! Han måste motioneras för att må bra och jag vill också rida men icke! 8 veckor utan att sitta i sadeln vad hittar man på? Tömkörning, longering, löshoppning, långa skogspromenader men mera då??



Varför inte köra lite Join Up?
Stärker ert förhållande lite =)
 
Sv: Leka med häst!

Detta är ju ingen motion direkt..:pMen jag slår ett slag för olika leksaker som hästen kan ha roligt med. Jag tog ut min aktiveringsboll till hunden till min häst och han har skitkul med den i boxen.:banana: Fotbollar i hagen är också kul. Sen hjälper ju inte detta dig med din svanskota.. men hästen får lite aktivering å har kul ändå.:D
 
Sv: Leka med häst!

Ta det nu lugnt, jag känner Rambolina o hon ser nog det ironiska i mitt inlägg

Japp det påminner mig om när min bästa kompis kom hem till oss ibland och ville ut och leka med våran hund...

Kompisen: får jag spela fotboll med MIx??

Pappa ( ¨skämtsamt..): Näe det får du absolut inte, är det inte djurplågeri????

( pappa var MYCKET noga med ordval/språk, antagligen en arbetsskada:-))
 
Sv: Leka med häst!

Skrämselträning och ledarskapsövningar kan varieras mycket :) Pat Parellis sju lekar finns på internet, googla :)
 
Sv: Leka med häst!

KL
öva gå upp på last pallar,på presenningar m.m...kul är de både för hästen och dig af!
 
Sv: Leka med häst!

Stakkare. Du får inte sitta i sadeln på åtta veckor? Rid barbacka! :D :rofl: Haha! Näe.. Men kanske lite horsemanship som de andra sagt. Kanske lära honom buga, gå upp på pallar över presenningar, följa john och lite sådant. Kanske lite övningar som att lägga en presenning över honom. Men i sådana fall skulle jag rekommendera de sju lekarna innan du börjar.. :smirk:

Länk: http://www.nnha.nu/7games1.htm

(Själv tränar jag några av dessa efter varje ridpass innan Tösen släpps till hagen.)

Ha det kul och hoppas att svanskotan blir bättre!! :banana:
 
Sv: Leka med häst!

Ett kanontillfälle att verkligen lära känna sin häst. Ska skaffa hästbebis nu med så jag kollar in tråden här om jag hittar nått spännande även vi kan hitta på. Tråkigt med svanskotan :(
 
Sv: Leka med häst!

Har testat de sju lekarna nu, ja inte alla med de första och det är jätteintressant! Som tur är har jag även fått upp min man på nytillskottet och de passar så jäkla bra ihop! Stor risk att jag blir av med nya hästen..:D Ska prova lite mer i helgen nu med presening, lastpall etc och sedan är det ridhuset på fredag och löshoppning på söndag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: warg
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 220
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 263
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp