Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Katana

Ska inhandlas inför julfirande och födelsedagar men vad köper man till en 3-åring som redan har ALLT? Barnet har en hel leksaksaffär hemma :crazy: Det är Duplo och Playmobil, miljoner mjukisdjur, badleksaker, böcker, sagokassetter osv.

Nu önskar hon sig Playmobils dockskåp och liknande men de kostar ju en förmögenhet! Hur har folk råd med så dyra leksaker till sina småttingar? Kraven lär ju öka vid stigande ålder på barnet :crazy:

Vilka leksaker har era barn nu? Är detta barn unikt bortskämt :confused:
 
Sv: Leksaker

Nej unikt bortskämt är det inte, jag tycker det verkar vara vanligare och vanligare att ungars rum svämmar över av leksaker... Vi har medvetet hållt nivån ganska så låg och satsat på rejäla saker såsom, gungställning, rutschkana, sandlåda, stora bondgården duplo osv. För att fylla ut andelen presenter så blir det en hel del kläder som hon ialla fall skulle ha fått, och sedan en del förbrukningsmatriel så som ritpapper, pennor kritor, hårsnoddar som är hennes stora passion för tillfället osv, vilket ialla fall våran treåring är precis lika lycklig över...

Jag vägrar dessutom att köpa leksaker som tjuter och låter och inte lämnar så mycket åt fantasin...
 
Sv: Leksaker

För mig låter det lustigt att en 3 årig unge har börjat "önska" sig saker. I den åldern vet dom väl inte ens vad leksakerna kommer ifrån?
Vad som helst borde göra en treåring nöjd och glad bara det var ett paket liksom........
Om jag skulle köpa pressent till ett barn där jag kände att -men herregud hon har ju allllllt, då frågade jag föräldrarna vad dom skulle vilja att jag gav.
gulan fd.gulla
 
Sv: Leksaker

Det finns ju helt hysteriska leksakskataloger som barnen bläddrar i. Det är väl därifrån som önskningarna kommer samt givetvis via besök i butikerna. Tycker du att det är så konstigt?
 
Sv: Leksaker

Just Playmobil brukar man ju kunna köpa enstaka dockor så det inte blir så hutlöst dyrt.
 
Sv: Leksaker

Jo, deras "Specialare" kostar ju inte så mycket. Tycker att deras figurer är så fina. Fast på förpackningarna på deras dockor står det ju 4+ som åldersrekommendation. Åtminstone de flesta. Det finns ju en serie för de minsta barnen också.

Den där ålderrekommendationen handlar väl mest om smådelarna i paketen :confused:

Vårt barn leker åtminstone gärna med de Playmobildockor som hon redan har fått.

Träleksakerna är inte så spännande, förutom Briotåget.
 
Sv: Leksaker

Leksakstips:
Det finns "golvpussel" i alla tänkbara konstellationer! :) Både med massor av bitar och med färre, olika motiv o.d. Kan sysselsätta barnen en bra stund och när det sen är klart så är det en mjuk lekmatta att sitta på på golvet! (typ liggunderlagsmaterial)
Jag såg flera varianter på detta på Toys R Us häromveckan. Åtminstone en av varianterna (märke Play 2 learn) finns även i andra kedjors butiker.
 
Sv: Leksaker

gulan skrev:
För mig låter det lustigt att en 3 årig unge har börjat "önska" sig saker. I den åldern vet dom väl inte ens vad leksakerna kommer ifrån?
Vad som helst borde göra en treåring nöjd och glad bara det var ett paket liksom........

Våran treåring börjar få koll på det här med att önska sig... Kanske för att om hon ser något när vi är och handlar som hon vill ha så talar jag om att hon får önska sig det i julklapp/födelsedagspresent. Just nu är det två önskningar som sitter stenhårt i hennes huvud; en trumma och en fisk... Trumman har jag ingen anning om var den kommer ifrån, fisken kommer ifrån att hennes kusiner har ett akvarium som hon älskar att titta på...
Trumma kommer hennes mormor att köpa åt henne i julklapp, fisk har vi inte bestämt hur vi ska göra med än...
 
Sv: Leksaker

Katana skrev:
Ska inhandlas inför julfirande och födelsedagar men vad köper man till en 3-åring som redan har ALLT? Barnet har en hel leksaksaffär hemma :crazy: Det är Duplo och Playmobil, miljoner mjukisdjur, badleksaker, böcker, sagokassetter osv.

Nu önskar hon sig Playmobils dockskåp och liknande men de kostar ju en förmögenhet! Hur har folk råd med så dyra leksaker till sina småttingar? Kraven lär ju öka vid stigande ålder på barnet :crazy:

Vilka leksaker har era barn nu? Är detta barn unikt bortskämt :confused:
Mina barn har inte allt för mycket leksaker. Eller egentligen har de ju det, men de tar ju sönder det. Mest har de väl pussel, böcker, videofilmer, duplo, bilar och traktorer i alla former. Sedan fick yngste sonen en trehjuling av mig i födelsedagspresent för en vecka sedan, storebror har redan en trehjuling så nu har de en var ( viktigt eftersom de ju alltid ska ha samma saker).
De har absolut inga krav på leksaker, de blir så glada för allt de får. Men jag köper aldrig kläder till dem i present eller julklapp eftersom de ju är något de ska få ändå. Jag köper dessutom hellre billigare leksaker och många istället för dyrare och få, dessutom går leksaker lätt i sönder här så då är det bra att ha fler leksaker kvar. :D
 
Sv: Leksaker

Nä, vem minns inte att man inte ville ha mjuka paket när man var liten ;) Urtråkigt. Som barn förväntar man sig ju att kläder ska finnas i vilket fall som helst :)

Kvalitet lönar sig. Brio t.ex verkar oförstörbart, underbar kvalitet. Duplo är superbra också. Tål mycket våldsam lek.
 
Sv: Leksaker

alazzi skrev:
Nä, vem minns inte att man inte ville ha mjuka paket när man var liten ;) Urtråkigt. Som barn förväntar man sig ju att kläder ska finnas i vilket fall som helst :)

Kvalitet lönar sig. Brio t.ex verkar oförstörbart, underbar kvalitet. Duplo är superbra också. Tål mycket våldsam lek.
Hur kunde jag glömma brio?! Det har de också, visst, oförstörbara, men enligt mina så är de tråkiga och enligt valpen så är de goda att tugga på:D
 
Sv: Leksaker

alazzi skrev:
Nä, vem minns inte att man inte ville ha mjuka paket när man var liten ;) Urtråkigt. Som barn förväntar man sig ju att kläder ska finnas i vilket fall som helst :)

Kvalitet lönar sig. Brio t.ex verkar oförstörbart, underbar kvalitet. Duplo är superbra också. Tål mycket våldsam lek.

Jag är ganska så glad över att dottern är glad även när hon får kläder... En hel del av de äldre släktingarna stickar jättefina tröjor som hon får och hon blir jätteglad, skulle hon anse att det är sånt som hon borde få ändå så tror jag att tanterna skulle bli lite sura... Själv har jag oxå alltid fått kläder i presenter just för att det ska bli många paket, för det är ju paketen som är roligast... Fast elin blir glad även när jag har köpt kläder åt henne och hon får titta i påsen, så hon är ett ganska tacksamt barn att köpa åt... Och då händer det ganska ofta att hon får kläder...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp