Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig less idag och misströstar. Det finns inget som känns kul och jag får ingenting gjort.

Ibland funderar jag på hur mitt liv hade sett ut om jag hade haft en trygg barndom med omtänksamma föräldrar. Och hur skulle mitt liv ha blivit om jag lyssnat på läkaren som inte tyckte jag kunde jobba heltid. Hade jag fortfarande bott i en tråkig hyrd bostad då?

Ibland hoppas och tror jag att livet kommer att ordna sig. Men så kommer såna här dagar. Kanske borde jag bo i husvagn eller annan typ av vagn i stället för hus? Jag funderade en del på det innan jag köpte hus men en deal breaker var att det blir svårt med vatten och avlopp. Jag vill ha dusch och sånt i huset. I ett hus jag bodde i en gång i tiden, fanns det inte indraget vatten. I ett annat hus var man tvungen att gå ut för att komma ner i källaren där duschen fanns och i senaste huset jag bodde i fanns varken toa eller dusch. Då hade jag en porta potti och duscha fick jag göra hos hyresvärden i huset bredvid. Så vill jag ju inte bo, men det vore ändå värre med en lägenhet. Jag måste ha tystnad och jag behöver ha naturen utanför huset.

Jag funderar ibland på hur lite man skulle kunna klara sig på. Hur svårt vore det t.ex. att leva off-grid? Hur enkelt kan man leva och hur mycket är möjligt att skärma av sig från den här galna världen?
 

Hur känner du inför trädgården nu? Ser du fram emot odlingssäsongen?
Nej, jag ser inte fram emot odlingssäsongen. Jag vet ju att jag inte orkar något i alla fall. Jag tänker bara klippa gräset och täcka grönsakslandet med gammalt hö, samt rensa rabatterna från ogräs. Resten får väl bara vara.
 
Jag tror inte hon behöver någon medryttare när hon bara har en häst.
Jag har bestämt för mig att du har skrivit att du avlastar ägaren så att hon inte behöver åka ut till hästarna varje dag? Tror du inte att hon kanske behöver den hjälpen även med "bara" en häst? Det är ju värt att fråga, i fall du helst fortsätter rida hos henne.
 
Jag har bestämt för mig att du har skrivit att du avlastar ägaren så att hon inte behöver åka ut till hästarna varje dag? Tror du inte att hon kanske behöver den hjälpen även med "bara" en häst? Det är ju värt att fråga, i fall du helst fortsätter rida hos henne.
Man har inte en häst ensam. Jag tror faktiskt att hon kommer att flytta den till ett annat stall (typ anläggning) och då kommer hon nog inte behöva ta allt i stallet själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 273
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp