Bukefalos 28 år!

Leveransstrul - vad kan jag kräva?

hjärter_dam

Trådstartare
Jag och min man har beställt en ny (dyr) säng. Blev vid köptillfället lovad leverans i v34, vilket passar oss bra eftersom vi flyttar denna vecka. När jag fortfarande inte hört något om leverans i förra veckan ringde jag upp butiken och det visade sig att vid köptillfället har butiken missat en nolla i mitt telefonnummer och hade inte kunnat nå mig. Enligt säljaren jag pratade med då så var det inga problem, sängen var på väg och dom skulle höra av sig så snart de kunde leverera. När jag fortsatt inte hört något från dom idag så ringer jag upp igen, då säger säljaren att eftersom dom inte lyckats få tag på mig på telefon så har sängen gått tillbaka till centrallagret och kan levereras till mig först v38 :eek: När jag påpekar att det är butiken som strulat till det med telefonnumret så menar hon att det är mitt ansvar att säkerställa att det telefonnummer jag uppgett är korrekt (det står på min kvittokopia). Detta har jag inte uppmärsksammat.

Jag behöver sängen absolut senast torsdag den här veckan och menar att de får lösa frakten bäst dom vill, det kan ju knappast ta 4 (!!!) veckor att frakta en säng inom Sverige. Säljaren skulle undersöka möjligheterna och återkomma, men min känsla är att det kan bli tufft att få den i tid.

Vad hade ni gjort? Är det orimligt att kräva att få hit sängen? Såhär i efterhand skulle jag såklart nagelfarit kvittot och upptäckt att telefonnumret saknar en siffra, men allvarligt talat, gör ni det när ni uppgett ert telefonnummer?
 
Jag kan nog tycka att de har följt sina rutiner och att det är upp till dig att kolla så att de har rätt nummer.

Samtidigt så låter det orimligt att de inte kan köra en säng från centrallagret innan 4 veckor.
 
Vart ligger centrallagret då? Det är inget du skulle kunna hämta själv om du nu måste ha sängen?
 
Nej, det är verkligen inte ditt ansvar att hålla koll på att de skriver rätt på kvittot (OM det inte står någonstans att du måste kolla så att allt på kvittot är rätt). Får de spärrton på ditt nummer borde de kunna leta upp dig på Eniro.

Jag skulle bråka. Jag gissar att de levererar flera sängar åt gången från centrallagret men då får de väl ordna en extraleverans eftersom de gjort fel.

(Obs detta är vad jag tycker, inte vad jag vet är rätt)
 
När vi beställde ny säng så blev den också 3-4 veckor försenad. Säljaren hörde inte ens av sig, utan vi märkte det på den länk som stog på kvittot där man kunde följa leveransen :mad: När vi frågade om vi istället kunde hämta den själva på centrallagret så fick vi tvärnej, så det var bara att vänta...

Kommer inte köpa säng på samma ställe igen, även om vi är jättenöjda med sängen som sådan.
 
Jag och min man har beställt en ny (dyr) säng. Blev vid köptillfället lovad leverans i v34, vilket passar oss bra eftersom vi flyttar denna vecka. När jag fortfarande inte hört något om leverans i förra veckan ringde jag upp butiken och det visade sig att vid köptillfället har butiken missat en nolla i mitt telefonnummer och hade inte kunnat nå mig. Enligt säljaren jag pratade med då så var det inga problem, sängen var på väg och dom skulle höra av sig så snart de kunde leverera. När jag fortsatt inte hört något från dom idag så ringer jag upp igen, då säger säljaren att eftersom dom inte lyckats få tag på mig på telefon så har sängen gått tillbaka till centrallagret och kan levereras till mig först v38 :eek: När jag påpekar att det är butiken som strulat till det med telefonnumret så menar hon att det är mitt ansvar att säkerställa att det telefonnummer jag uppgett är korrekt (det står på min kvittokopia). Detta har jag inte uppmärsksammat.

Jag behöver sängen absolut senast torsdag den här veckan och menar att de får lösa frakten bäst dom vill, det kan ju knappast ta 4 (!!!) veckor att frakta en säng inom Sverige. Säljaren skulle undersöka möjligheterna och återkomma, men min känsla är att det kan bli tufft att få den i tid.

Vad hade ni gjort? Är det orimligt att kräva att få hit sängen? Såhär i efterhand skulle jag såklart nagelfarit kvittot och upptäckt att telefonnumret saknar en siffra, men allvarligt talat, gör ni det när ni uppgett ert telefonnummer?

Har du lämnat ditt mobilnummer? Har du hemligt nummer?
 
När jag påpekar att det är butiken som strulat till det med telefonnumret så menar hon att det är mitt ansvar att säkerställa att det telefonnummer jag uppgett är korrekt (det står på min kvittokopia). Detta har jag inte uppmärsksammat.
Det står alltså på din kvittokopia att det är ditt ansvar att kontrollera att telefonnumret är riktigt, eller hur menar du?
 
Men om du ringde till dem och de konstaterade att de hade fel nummer så måste de ju ha fyllt i rätt nummer i sin dator. Varför gjordes inte det? Det här är ju inget du kan se på ditt kvitto som jag tar för givet skrevs ut då affären gjordes upp.
 
Tack för er input!

Igår eftermiddag ringer kundsupport upp och meddela att sängen inte är klar ännu och att det var därför de försökt nå mig i förra veckan :confused: Det saknas vitala delar som gjort att sängen inte är färdigbyggd i fabriken, leverans dröjer ca 4 veckor. Kundsupport ställer sig högst frågande till butikens uttalande om att sängen försökt levereras men återgått till centrallager då den aldrig lämnat fabriken. När butiken senare ringer upp vidhåller säljaren sin historia om sängens resor fram och tillbaka men erkänner efter ett tag att det enbart varit spekulation från hennes sida, hon har inte fått någon tydlig information från kundsupport eller logistikavdelningen :banghead:

Summa summarum så är sängen kvar i fabriken och byggs klart. Om leveranstiden överstiger 8 veckor (vilket sker under nästa vecka) har vi rätt till någon form av ersättning. Efter den här soppan kommer jag aldrig att köpa säng av det här företaget igen iaf...
 
Nej, det är verkligen inte ditt ansvar att hålla koll på att de skriver rätt på kvittot (OM det inte står någonstans att du måste kolla så att allt på kvittot är rätt). Får de spärrton på ditt nummer borde de kunna leta upp dig på Eniro.

Jag skulle bråka. Jag gissar att de levererar flera sängar åt gången från centrallagret men då får de väl ordna en extraleverans eftersom de gjort fel.

(Obs detta är vad jag tycker, inte vad jag vet är rätt)

Det framgår ingenstans på kvittot att kunden har ett ansvar för att säkerställa att lämnade uppgifter är korrekta. Mitt nummer finns dock inte vare sig på Eniro eller hitta.
 
Men om du ringde till dem och de konstaterade att de hade fel nummer så måste de ju ha fyllt i rätt nummer i sin dator. Varför gjordes inte det? Det här är ju inget du kan se på ditt kvitto som jag tar för givet skrevs ut då affären gjordes upp.

Det framgick inte förrän efter andra samtalet att dom hade fel nummer till mig. Efter det tog dom mitt korekta nummer men det har varit jag som ringt dom efter det, fram till igår.
 
Tack för er input!

Igår eftermiddag ringer kundsupport upp och meddela att sängen inte är klar ännu och att det var därför de försökt nå mig i förra veckan :confused: Det saknas vitala delar som gjort att sängen inte är färdigbyggd i fabriken, leverans dröjer ca 4 veckor. Kundsupport ställer sig högst frågande till butikens uttalande om att sängen försökt levereras men återgått till centrallager då den aldrig lämnat fabriken. När butiken senare ringer upp vidhåller säljaren sin historia om sängens resor fram och tillbaka men erkänner efter ett tag att det enbart varit spekulation från hennes sida, hon har inte fått någon tydlig information från kundsupport eller logistikavdelningen :banghead:

Summa summarum så är sängen kvar i fabriken och byggs klart. Om leveranstiden överstiger 8 veckor (vilket sker under nästa vecka) har vi rätt till någon form av ersättning. Efter den här soppan kommer jag aldrig att köpa säng av det här företaget igen iaf...
Det där tycker jag är så illa beteende av säljaren att jag hade anmärkt på det till chefen. Skriftligt. Hon drar en vals och vidhåller den dessutom inledningsvis när hon blir konfronterad. Det är riktigt uselt. Jag tycker företaget ska göra en ordentlig pudel och anstränga sig rejält för att reparera den förtroendeskada som uppstått.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 755
Senast: athena
·
H
Hästmänniskan Jag mailade på en häst som visade sig stå i utlandet. Intresset trappades då av väldigt fort. Hur som helst så var jag lite nyfiken på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
20 183
Senast: vallhund
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 391
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp