Bukefalos 28 år!

Lex Sarah-anmälan, vad händer sen?

Jen80

Trådstartare
Jag hade inte en tanke på att fråga personen som skulle göra anmälan om vad som händer efter, och undrar såklart därför. Visst kan jag ringa till den berördes chef som får ta del av den, men eftersom även hon är inblandad så känns det lite sådär. Jag brukar inte vara känslig för sådant här, men nu tycker jag det är riktigt jobbigt.
Kan personal och/eller chef råka illa ut?

Visst, det är inte jag som gjort fel utan personalen (jag har bla boendstöd via LSS/SoL), men jag vill ju verkligen inte någon något illa. Men rätt ska vara rätt, och nu blev det så allvarligt så personal agerade.
 
Det görs en utredning av anmälan av närmaste chef. Om denne är inblandad så är det nästa chef i ordningen som gör utredningen. Därefter beslutas det om anmälan ska skickas vidare till IVO.

Vad som händer personal eller chef efter anmälan är helt beroende på vad utredningen visar. Det kan vara allt från ett allvarligt samtal, till varning eller uppsägning.
 
Det görs en utredning av anmälan av närmaste chef. Om denne är inblandad så är det nästa chef i ordningen som gör utredningen. Därefter beslutas det om anmälan ska skickas vidare till IVO.

Vad som händer personal eller chef efter anmälan är helt beroende på vad utredningen visar. Det kan vara allt från ett allvarligt samtal, till varning eller uppsägning.
Tusen tusen tack för ditt svar!
Jag antar att det kommer att dra ut på tiden eftersom det är helger och annat nu, frustrerande :(.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 022
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 478
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 671
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp