Bukefalos 28 år!

Lilla Stockholm

falukorw

Trådstartare
Hur gick det för alla som var på lilla Stockholm och ställde ut idag?

Av våra uppfödningar (3st) fick en cert samt två 1:a pris så det måste anses som en bra dag! Var iaf en super domare som tog sig ordentlig med tid på varje hund samt berättade vad hon tyckte om hunden och visade på bristerna.
 
Sv: Lilla Stockholm

Vad roligt! Grattis!!!

Vi ska dit i morgon så nu håller vi som bäst på med förberedelser (dvs ligga i soffan och äta godis och titta på teve).
 
Sv: Lilla Stockholm

Grattis :) Vilken ras är det?

Mitt shoppande och tittande gick bra iaf ;)

Kalaspinglan: Du borde ge mig ert nummer så jag iaf kan tjuvkika på er :D
 
Sv: Lilla Stockholm

kpist skrev:
Grattis :) Vilken ras är det?

Mitt shoppande och tittande gick bra iaf ;)

Kalaspinglan: Du borde ge mig ert nummer så jag iaf kan tjuvkika på er :D

Skall du tjuvkika på kalaspinglan så skall du hålla utkik efter hundarna i toppstriden. Hennes hund har ju blivit Bukes stolthet numera! :love:

Men jsg skulle vilja veta hur det gått för dvärgschnauzrarna och mellanschnauzrarna. Helst dvärg s/s och mellan p/s.

/Priffe nyfiken :D
 
Senast ändrad:
Sv: Lilla Stockholm

Att jag inte tänkte på det, då kanske jag inte behöver upp tidigt.. Jag får väl se honom i finalringen på eftermiddagen :)

Om man visste att det skulle komma fler och det inte var natten till dagen kunde man dragit ihop en träff..
 
Sv: Lilla Stockholm

Det gick bra och jag är nöjd.
Men jag skriver aldrig hur det har gått, eftersom SKK´s hunddata finns. Har inte lust med att visa både adress och telefonnummer för alla på Buke :-)
 
Sv: Lilla Stockholm

Bland schnauzrarna blev Argenta´s Jezebel BIR och deras Centara Outback Jack BIM har jag för mig... Är dock inte hundra på den sista. S/s dvärgarna har jag tyvärr ingen aning om!
 
Sv: Lilla Stockholm

Jo, det stämmer. Jezebel var otroligt snygg i går tycker jag. Helt rätt att hon blev BIR. Jack blev även BIR-Veteran.
Tyvärr kollade jag inte hela finalen, jag var trött och hade lång väg hem.

Med andra ord så såg jag säkert dig i går :-)))
 
Sv: Lilla Stockholm

Min hund bet min mamma i handen så hon fick åka in till sjukhuset. Dessutom gick hon passgång hela tiden. En helt vanlig dag med andra ord :cry: Orkar snart inte mer
 
Sv: Lilla Stockholm

"Skall du tjuvkika på kalaspinglan så skall du hålla utkik efter hundarna i toppstriden" - helt riktigt... Vi blev BIR-valp idag (och fick så underbart positiv kritik att jag nästan rodnar!!). Tyvärr gick finalen inte så bra, men applåder fick han för traven, vilket gjorde honom så glad att han hoppade lite känguru för det... Nu ligger han och trynar med huvudet mot husses mage och kommer nog inte vakna mer idag...
 
Sv: Lilla Stockholm

*Hihi* Ni alla har iaf bidragit till en stor hög av hundhår på vår servering! (Jobbar i caféet på mässan) Men det gjorde inget för en hundälskare som jag.. Man hade ju mycket gulligt att titta på!
Kom precis hem och hittade hundhår på mina PRIVATA kläder! *s* Undras hur de hamnade där!!
*ler*
 
Sv: Lilla Stockholm

Vad roligt! Grattis! Kan du inte berätta vad domaren skrev? :bump: :bump:

Din hund är Bukes ansikte utåt numera. :D (klart vi skall ha en snygg omslagspojke, eller hur? ;))
 
Sv: Lilla Stockholm

Tack!!! Såhär skrev domaren; "Maskulint välprop. huvud, väl pigmenterad, välplac. öron, utm hals och rygg, korr. ridge, goda vinklar fram + bak, välstående ben, bra tassar, rör sig mkt bra från alla håll, väl presenterad, trevligt temp."
 
Senast ändrad:
Sv: Lilla Stockholm

Gratulerar!!!! han slutar snart med kängruhoppen:)

När vi skulle in i stora ringen på Stora Sthlm med avelsgruppen gick Lokas systers koppel av... Så jag fick ta hennes rest av den tunna kedjan och hon tog mitt (av nylon, sånt går aldrig av), så själv har jag varit inne i den ringen stort sett utan koppel :)

Än en gång grattis!!

Ni kan få cert så fort han kommer upp i unghund va???

//E
 
Sv: Lilla Stockholm

Tack! :-)

Jag har ingen aning, jag har noll koll vad gäller titlar och sånt. Har just precis lärt mig att göra hyffsat rätt i ringen. Men jag hoppas förståss att han fortsätter att tycka det är roligt med utställning så vi kan fortsätta att ställa ut honom. Sitter och letar utställningar nu till sommaren. Han blir ju 9 månader i mitten av maj, så det är inte så lång tid kvar att "pröva på"... *läskigt*

Usch, jag har lite ångest för det där att kedjan ska gå av eller att han ska komma loss på något sätt. Nu börjar han ju lugna ner sig och inte dra i kopplet så mycket, så det ska väl inte behöva hända... Fast usch, nej.. det vill jag inte vara med om.
 
Sv: Lilla Stockholm

Skaffa sånt i nylon, som typ är för pappillon, det går aldrig av, skitbra. Jag köpte mitt till min borderterrier jag hade för 10 år sen, nu använder jag det på Loka.

De där kedjorna ger jag inte mycket för, om du inte bara köper ett kort koppel och sen använder en tunn vanlig dressyrlänk.

//E
 
Sv: Lilla Stockholm

Jag har ett i nylon... men fick läskiga "brännskador" när han hoppade runt och skuttade överallt i fredags och jag var tvungen att hålla emot. Därför fick jag låna uppfödarens dressyrlänk och kort koppel igår (kändes jättebra, när jag kunde slappna av)...

Men men, nu ska jag försöka hitta ett snyggt och praktiskt, som är starkt och tillräckligt kort för att slippa linda tre meter rep runt handen... *L* Har ett ganska snyggt i läder med "strypögla" nedtill, ska testa det och se hur det går.. Fasen, det är ju en hel vetenskap det här med utställning, tillbehör och regler och prylar... uuuh....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 615
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej. Jag behöver er hjälp! Jag har en 2-årig Kokoni (grekisk ras, men ingen gatuhund) Han har drabbats av njursvikt, var inne med honom...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp