Linjeavl på Mack Lobell

G

Grethe

Har et sto etter Primato Nilema u. Sugar Blossom. Vil det väre dumt av meg å bedekke henne med Easy Lover som er etter Mack Lobell?:confused:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Vilken häftig stam! Är det Ann O´Sang?

Och det skulle onekligen bli ett spännande experiment med Easy Lover, men jag skulle hellre välja Enjoy Lavec.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Eller i en annan prisklass: Amer I Can

Nu var det ju inte förslag på andra hingstar du ville ha, hoppas att du har överseende med mina funderingar - stammen på ditt sto var så inspirerande bara! :)

Om man vill vara lite modig kan man också prova Malabar Circle Ås.
 
Senast ändrad:
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Det er inte Ann O`Sang men hennes helsyster Louise O`Sang. Har inte jaktet så lenge etter en hingst til henne så jag tar imot forslag med öpne armer. Louise er et kraftig sto med en enorm kapastitet. Vi skulle jo ha prøvd å trene henne til banen men det er ingen av oss her i familien som er tøff nok til å trene henne. Når hun er topp trent så er hun som et lokomotiv ( så om det er noen som inte har hest å kjøre og bor i nærheten her så er de hjertelig velkommen til å prøve henne).
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Aha, då vill jag nog stryka Malabar Circle Ås. Hans avkommor kan vara en aning skarpa, sägs det.

Jag såg bild på Louise på nätet, (din hemsida kanske?), så fin så!

Letar du efter en hingst i Easy Lovers prisklass?
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Jag skulle inte våga, då Mack Lobell sjäv var en tjurskalle av största mått och många av hans avkommor har ärvt hans "beteende"...Kapacitet finns ju men skallen är inte med 100 jämt .
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Jag håller med. Och till det kommer att redan Easy Lover är hårt linjeavlad själv. Att då fortsätta på den linjen känner jag är vanskligt.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Nei om inte Mack Lobell er god i hodet så stryker vi han. Vi vil ha en som er god i hodet og samtidig har kapasitet. Vi skal jo trives med avkommet også. Hingsten skal inte väre for dyr heller. Har inte så mycke penger dette året og vi har et sto til som skal bedekkes, Tribut Ås etter Firm Tribute
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Den "enda" jag kan komma på som överlag lämnar hästar med bra psyke är Smasher. Men där har man problem med framknän istället, som DOCK kanske kan kompenseras med koll av tillväxtzonerna i början av 2 års säsongen. (Egen teori)

Men hans avkommor är bara helt överlägsna i både psyke o samarbetsvilja :love:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Jag "beställde" en unge efter Smasher på ett franskt sto (L´Infante) i våras. Hon blev dräktig så den är under produktion nu. :bump:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Jag "beställde" en unge efter Smasher på ett franskt sto (L´Infante) i våras. Hon blev dräktig så den är under produktion nu. :bump:

:bump::bump::bump:

BÅDE Smasher o Silver Pine :banana::banana:

Du är ju bara bäst du :love::rofl::rofl:

nämen ärligt, jag har haft många smasheravkommor och SAMTLIGA har haft de egenskaperna jag räknade upp :bow:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Smasher og King Lavec ser bra ut, prismessig og stammessig. Enjoy blir for dyr. Dessverre.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Smasher og King Lavec ser bra ut, prismessig og stammessig. Enjoy blir for dyr. Dessverre.

Ursäkta att jag kommer och lägger mig i, men blanda inte ihop King Lavec och Kung Lavec. :idea:

Ett helt annat hingstförslag, Super Photo Kosmos? Prisvärd i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 011
Senast: Lobelia
·
Avel Jeg tenker å bedekke min hoppe e. CARANO ue. LEONID, men har ingen erfaring med hingstevalg. Hoppen har sprangstamme, men jeg ønsker et...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Bandida
·
L
Hästvård Hej! Jag håller på att utbilda mig till Hästmassör och håller på att öva mig på ett gäng hästar där jag har åkt på 2 st hästar med lite...
Svar
16
· Visningar
3 444
Senast: lewellyn
·
Trav Någon som vet var Mack Lobell kommer att står i år??:confused:
Svar
3
· Visningar
945
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp