Ljusa pixlar på mörk bakgrund?

Saybia

Trådstartare
Helt plötsligt har det dykt upp en del vita och ljusa pixlar på sidor jag besöker som har svart bakgrund. Trodde det var döda pixlar så jag körde ett program som skulle lokalisera döda och skadade pixlar men den hittade ingenting :confused: , sen upptäckte jag att det inte är på samma ställe pixlarna saknas på sidorna utan det är mest i kanterna, runt texter, på detaljer osv. Hade tänkt ta en skärmdump så ni hade fått se men när jag klistrar in i paint så är bilden som vanligt igen, alltså helt svart utan någon ljus pixel... Vad är detta och går det att rätta till på nåt sätt? har för mig att min gamla skärm betedde sig så här en period men att det senare rättade till sig men jag kommer inte ihåg om jag gjorde nåt speciellt eller om det rättade till sig av sig självt.
 
Sv: Ljusa pixlar på mörk bakgrund?

Det löste sig, berodde på att jag hade mediaspelaren med film på i bakgrunden så jag antar att grafikkortet eller nåt inte riktigt orkade med... blev som vanligt igen när jag stängt ner VLC :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 249
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 689
Senast: Mitra
·
C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp