Bukefalos 28 år!

Ljusrosa på en fux.

N

Norrberge

Jag älskar det, jag tkr det är så fint. Vad tkr ni?

Min fux har en gammal grimma. Bilden är väldigt d¨ålig, men det syns iaf. :crazy: :p

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07510000-07519999/640x480/7514926.jpg?0

Jag ska köpa en ny ljusrosa eller ljuslila grimma åt henne, jag har också ett ljusrosa fleecetäcke som hennes namn ska broderas på med ljuslila. Ska även skaffa ett par ljuslila transportskydd! Nu vet jag att många kmr hata denna kombination. Men ni som tkr om kombinationen och har rosa på era fuxar, så vill jag se bilder. Men återigen, vad anser ni om kombinatinoen? :p
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Jaa, bra, inte är det väl så fult som alla säger? :p Jag tkr iaf inte att det skär sig! :)
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

tycker inte det ser för hemskt ut!

Jag hade ett rosa nosludd på min ponnys hackamore
4483801.jpg
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Har ingen bild just nu men kompisens fux har rosagrå grimma och hon är jättefin i den. Jag gillar kombinationen ljusrosa och orange och fuxar är ju lite oranga.
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

:eek: gräsligt (spysmily)
rosa borde förbjudas. det är den fulaste färgen som finns.
det är vidrigt till ett sto eller hingst, men valack då tar man ju ifrån dom den sista värdigheten dom har :cry:
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Haha, ja det är konstigt att man tkr så olika ;) Hehe.. :P Jo, det var ju lite lustigt när jag satte en rosa hårsnodd i min vallacks pannlugg häromdagen, men jag hade bara den för tillfälelt då, han ska ha BLÅTT, men han passar i allt, han är vit. Men jag gillar fortfarande rosa på fuxar. :p
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Så här ser min dotter ut när hon år på klubbtävlingar med sin shettis valack :angel:

P1010339.jpg


P1010279.jpg



Mycket rosa på en fux, men visst är dom söta :love: :love:
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Vad jag tycker ser det okej ut om det är ljus rosa, inte stark färg eftersom jag tycker det skär mot hästens färg eftersom den är fux... sen tycker jag att man kan ha rosa grimmor, schabrak osv hemma och på träning, men på tävling tycker jag att man kan skippa det, om det inte är en liten sak som pricken över i:et :p
Dock ska det vara rosa på ston, på valackar/hingstar ska det vara ljusblått om man ska ha sådna här färger :angel:
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

när man e sådär liten är det ju ursäktat med rosa :angel::love:

annars BORT! SPECIELLT på fuxar :eek:
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Jag gillar ljusrosa, men på hästar är det liksom bara så FEL. Jag kan inte tycka det ser ens okej ut, kalla det känsomässig blockering.
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

:o Vist har alla en egen åsikt, jag tycker att man skall använda färger glatt :)

Jag har ett Fux Ardennersto "fyller 10 år idag *hurra* hon har ett skrikrosa schabrak, använder jag när vi är pigga och äventyrliga :)

Sätt lite färg i tillvaron!
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Det svåra med fuxar (elelr bruna hästar över huvud taget) är ju om dom har mycket rött i sig. Rosa och rött skär sig. Men hemma gör det ju inte så mycket, rosa är urgulligt :D
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Har man en shettis som e så där söt är det tillåtet :) .
men jag hade en kompis som hade det på sitt 14 åringa Halvblod, hon köpte han av en tjej som tävlat 150 med han . Stackars KRAKE !! , Det är en han ska jag bara säga med xP
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

:eek: gräsligt (spysmily)
rosa borde förbjudas. det är den fulaste färgen som finns.
det är vidrigt till ett sto eller hingst, men valack då tar man ju ifrån dom den sista värdigheten dom har :cry:


Hahahahahahahaha, tror knappast hästen bryr sig om vilka färger den har på grimman:angel: haha

Alla tycker vi olika, men så dramatisk du är..:smirk:

Jag tycker rosa är jättesöt på de flesta hästar, oavsett färg, men då på ston;)
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

Det svåra med fuxar (elelr bruna hästar över huvud taget) är ju om dom har mycket rött i sig. Rosa och rött skär sig. Men hemma gör det ju inte så mycket, rosa är urgulligt :D


allstå om fuxar har så mycket rött i sig att det skär sig med rosa... varför e de då så mycket no no att sätta rött på en fux? de blir ju ramaskri om man ens nämner det...:confused:
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

På den där sortens fuxer så tycker jag det ser helt okej ut, hundra gånger bättre än lila, det borde vara totalförbjudet på fuxar, f.ö. :p
 
Sv: Ljusrosa på en fux.

:eek: gräsligt (spysmily)
rosa borde förbjudas. det är den fulaste färgen som finns.
det är vidrigt till ett sto eller hingst, men valack då tar man ju ifrån dom den sista värdigheten dom har :cry:

Ursäkta men... hur mycket värdighet tror du valacker har? Man har ju liksom tagit i från dem deras käraste ägodel, jag tror inte en rosa grimma gör saken varken bättre eller sämre :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Min lille grabb har som jag upptäckte idag fällt enormt mycket päls. Har innan inte lagt märke till det och vinterpälsen har vart tät...
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: Monifa
·
Utrustning Jag behöver hjälp... Min nya häst är större än alla de andra jag haft tidigare och jag behöver nya grejer (synd va? :D) Nu till det...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Equilina
·
C
  • Låst
Utrustning Vet inte om det finns nån liknande...? Iaf, min häst går nu mera under namnet Herr Gris, och ska därför få lite rosa utrustning. I...
Svar
3
· Visningar
865
Ridning Hej alla travarälskare (varmblod som kallblod):love: Tycker att vi ska ta o berätta om våra älskade djur:laugh: När vi köpte dem o...
2
Svar
31
· Visningar
4 188
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp