Bukefalos 28 år!

Löp o kissa inne?

snurran

Trådstartare
Sköter nu en goldentik på 3år.
Hade henne samma tid förra året då ägarna åkte bort.
Nu verkar ju denna vovve drabbas av en onaturlig otur varje gång hon är i närheten av mig.
Tycker att det räcker med att min ena kuse sparkade henne i huvudet så hon blev blind på ena ögat.
Nu, denna gång så har hon börjat löpa.


Historien:
Vovve kom i fredags. Kissade inne flera små skvättar igår, även efter att vi varit på promenad och hon kissat bra ute.
Igår kväll kissade hon ute, 15ggr på 5 min!!! Velade fram o tillbaka som en del vovvar gör då de ska bajsa och inte riktigt hittar DEN fläcken.
Kollade rumpan o såg att hon var svullen och blödde från muttan :crazy: . Kul att ha henne med min hanhund då :o .
Hur som helst så hade hon slutat löpa förra tisdagen!
Ringde jourvet. och hon sa att de kunde börja om igen o så.
Min hane bryr sig inte det minsta om henne, annars brukar han vara REJÄLT intresserad.
Jag är jätteorolig!
Vad kan det vara för fel??? Har ju aldrig haft en tik (inte de senaste 20 åren alltså), så jag kan ju inget om löp o så!
 
Sv: Löp o kissa inne?

Kan bara säga att Ronja (Bearded collie) Brukar pinka inne när hon löper hur sent man än går ut vilket är hemskt jobbigt.. Men det där med löpet vet jag inget om.
 
Sv: Löp o kissa inne?

Jag är mest livrädd att hon ska ha blivit jättesjuk!
Hennes ägare lämnar sin hund hos mig i största förtroende och så händer alltid något *dunkar huvet i bordet*.
Det är så typiskt! :crazy:

Ja, jag hoppas ju att det "bara" är löpen hon är i...
 
Sv: Löp o kissa inne?

*Håller tummarna*

Hoppas du kan få bättre svar än från mig!
 
Sv: Löp o kissa inne?

Är det säkert att det är löpning och inte livmoderinflammation....Hur mår hunden i övrigt, pigg och glad som vanligt, eller tröttare och törstigare?
Just eftersom din hanhund inte är intresserad menar jag...
 
Sv: Löp o kissa inne?

Annars funderar jag på om det verkligen var så att hon slutat löpa eller om hon bara höglöpt sen? Då brukar de blöda mindre eller inget och sen brukar de sätta igång och blöda igen. Brukar hanen vara intresserad hela löpet eller bara under höglöpet?
 
Sv: Löp o kissa inne?

Syrrans tik började efter sitt andra löp med att småskvätta inne och ofta.Det visade sig vara urinvägsinfektion.Åk till veterinären och kolla upp det ordentligt.Hennes hund fick slutligen steriliseras pga återkommande urinvägsinfektioner.
 
Sv: Löp o kissa inne?

Hon är ju pigg glad och livlig, precis som vanligt.
Åt dock inget vidare igår, men idag har hon då tuggat i sig maten utan problem.

Min hanhund är ju ganska gammal och erfaren, så han brukar mest tappa huvudet under höglöpet.

Hon har ju ingen feber heller...
 
Sv: Löp o kissa inne?

Ska ringa min veterinär efter lunch och höra om vi kan kolla en ev. UVI imorgon.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 290
Senast: Nominous
·
D
Hundhälsa Jag har en blandras-hane på drygt 2.5 år som helt plötsligt börjat kissa inne. Han är en korsning mellan Hälleforshund/Gråhund/Jämthund...
Svar
12
· Visningar
14 376
Senast: vallhund
·
M
Hästvård Nu behöver jag lite råd ang min ponnymamma. Hämtade hem henne förra veckan från fodervärden som inte ville ha henne längre. Hon hade...
Svar
9
· Visningar
3 127
Senast: martina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp