Lösa licens på foderponnyn

AnnaLof

Trådstartare
Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb.
Ska nuvarande ägare stå kvar som ägare och att jag löser licens på henne eller ska jag lägga till mig som ägare?

Någon som vet?
 
Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb.
Ska nuvarande ägare stå kvar som ägare och att jag löser licens på henne eller ska jag lägga till mig som ägare?

Någon som vet?,

Den gång jag hade foder häst, krävdes ingen licens för hästen, utan bara för ryttaren (jag) så har ingen aning hur det ser ut idag.
 
Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb.
Ska nuvarande ägare stå kvar som ägare och att jag löser licens på henne eller ska jag lägga till mig som ägare?

Någon som vet?
Ägaren är ju ägare till hästen så det får du inte ändra men du lägger till hästen bland "mina hästar".
 
Du lägger bara in hästen på dina hästar men ändrar inte ägare utan aktiverar bara licensen om hon har en sedan tidigare alternativt löser ny om hästen inte har en sedan tidigare. Om ni inte kommit överens om något annat.
Den gång jag hade foder häst, krävdes ingen licens för hästen, utan bara för ryttaren (jag) så har ingen aning hur det ser ut idag.
Alla hästar måste ha licens från lokal/enstjärnig och uppåt. Har krävts i många, många år, åtminstone sedan jag tävlat på 80-talet men då var det livstidslicenser, dessa togs bort någon gång i början av 2000 talet.
 
Nä, du kunde tävla hästlicenslöst tom lokal tävling några år i början av 2000-talet. Och jag tror livstidslicenserna försvann runt 2005-2006. Fast detta var iofs helt onödig info. :D
 
Nä, du kunde tävla hästlicenslöst tom lokal tävling några år i början av 2000-talet. Och jag tror livstidslicenserna försvann runt 2005-2006. Fast detta var iofs helt onödig info. :D
Livstid försvann väl runt 2008-2009. Jag betalade in livstid på min 2008 när hon var liten för att slippa det sen. Dom tog bort det bara några månader efter.
 
Nä, du kunde tävla hästlicenslöst tom lokal tävling några år i början av 2000-talet. Och jag tror livstidslicenserna försvann runt 2005-2006. Fast detta var iofs helt onödig info. :D
Livstid försvann väl runt 2008-2009. Jag betalade in livstid på min 2008 när hon var liten för att slippa det sen. Dom tog bort det bara några månader efter.
Minnet sviker en, livstidslicensen fanns kvar till 2011, inte så många år sedan då. Vi hade bara livstidslicenser på de hästar jag red.
 
Minnet sviker en, livstidslicensen fanns kvar till 2011, inte så många år sedan då. Vi hade bara livstidslicenser på de hästar jag red.
Jag hade för mej att det var tidigare. Tydligen svek minnet här med. Hur som så var jag väldigt nöjd med mej själv att jag hade varit så smart och betalt in.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Catsu
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 751
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp