Bukefalos 28 år!

AnnaJL

Trådstartare
Satt precis i soffan med hunden i knäet. Masserar honom i nacken och får helt plötsligt syn på vad jag tror är en loppa! Detta är tredje gången jag hittar dessa äckliga djur på honom (katten har haft samtidigt och det är troligtvis han som smittat tidigare).

Men nu googlade jag bilder på loppor och löss på hundar och djuret jag hittade på hunden ser inte alls ut som på bilderna. Den är ganska stor, säkert nästan 1 cm lång, ljust röd/brun och har "vingar" som den kan sprätta iväg med jättelångt!

Nån som vet vad det kan vara?
 
Sv: Loppor?

Satt precis i soffan med hunden i knäet. Masserar honom i nacken och får helt plötsligt syn på vad jag tror är en loppa! Detta är tredje gången jag hittar dessa äckliga djur på honom (katten har haft samtidigt och det är troligtvis han som smittat tidigare).

Men nu googlade jag bilder på loppor och löss på hundar och djuret jag hittade på hunden ser inte alls ut som på bilderna. Den är ganska stor, säkert nästan 1 cm lång, ljust röd/brun och har "vingar" som den kan sprätta iväg med jättelångt!

Nån som vet vad det kan vara?

Kan du inte länka till en bild du hittade?
 
Sv: Loppor?

Jaha :D Nej jag hittade inget som liknade den äckliga insekten, men hunden har fått ett lusbad just in case.
 
Sv: Loppor?

Troligtvis en älgloppa som Grana länkade till!
Skitäckliga djur, men inget man behöver behandla emot eftersom dom kommer från skogen och inte (vad jag vet) förökar sig på hunden.
 
Sv: Loppor?

Näe, den hade inte sånna där ben. När jag tänker efter så var den nog inte alls 1 cm lång, kanske en halv.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 937
Senast: Hyacinth
·
Äldre (jag har googlat, men blir inte mycket klokare av det) Den här lille filuren hittade jag idag, han kröp omkring bredvid min...
Svar
7
· Visningar
10 287
Senast: Mineur
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 101
Senast: Lilahnee
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 669
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp