Bukefalos 28 år!

Lovisedalsritten

Sv: Lovisedalsritten

Vägen runt grusgropen är plättlätt, när man är där ;) Jag bara stirrar på kartan, men väl där är det inga problem (ridit den vägen 3ggr totalt). I skogen får man hålla ögonen öppna, bara :laugh:

Och du, se till att krya på dig! Själv tatuerade jag underarmen idag :angel:
 
Sv: Lovisedalsritten

+ Liten

Så bra! Då bestämmer vi oss för att jag är frisk på söndag, vädret är toppenbra, jag hittar hur lätt som helst runt grusgropen och hästen blir godkänd. :D

Kanske att Litens tatuering inte gör ont också? :p
 
Sv: Lovisedalsritten

Hoppas du mår bättre Habina!

Min kära Göran råkade såklart dra i sig något ruttet eller något, han har iaf fått en allergisk reaktion. 39,4 graders feber, knottror över hela kroppen och svullet skap och bakben. Febern och svullnaden är borta nu och knottrorna påväg bort. Vi ställer in och siktar på 12e istället!
 
Sv: Lovisedalsritten

Näe vad tråkigt. :( Jag hoppas det går över fort i alla fall och att vi ses den 12:e. Det är jag som har den gula saken. ;)

Jag mår bättre och bättre, även om jag har lite ångest över att inte vara på jobbet. :crazy: Tror faktiskt jag kan bli så gott som helt frisk innan tävlingen, sedan kan det nog bli ett omtag efter tävlingen. Men det löser sig. :p

Just nu är det packningen som orsakar huvudbry. Måste ju tänka smart så alla grejer är på rätt ställe. Tur att det finns en massa plats i transporten, för min bil är nästan redan full. :eek:
 
Sv: Lovisedalsritten

Men jisses kvinna, hur mycket ska du ha med dig? :eek:

Jag packade idag. Regntäcke, fleecetäcke, ländtäcke, longerlina (lastning), arbetsrep, extra grimma, boots (transport), träns + tyglar, martingal (in case of), halsring, hovkrats + hovborste, sadel + gjord + pad, transportgrimskaft. Och så mina grejor då (jacka, hjälm, handskar, nummerlappsväst...). Hink och vattendunk står i bilen redan, två påsar hö ska packas imorn bitti. Pass, tävlingsbok, ryttarmeddelande, karta, plånbok.
Eh, okays, listan blev rätt lång ändå :angel: :D

*halvt kl

Jag har idag (vadå sista minuten...) bestämt mig för hur jag ska rida. Vill häst(skrället) dra på, så fokuserar jag på att hålla honom i ett vettigt tempo men låter honom gå på. Hoppas att det finns någon som vi kan ta rygg på. Antingen så lugnar han sig (vilket han inte gjorde när vi var på träning. Inte alls.), eller så kommer han i mål rejält svettig. Tjurrusa får han inte göra, men jag tänker inte ha någon dragkamp med honom. Den tabben gjorde jag på träning - fy katten vad slut jag var efter den ritten :devil:
 
Sv: Lovisedalsritten

Imorn är det dags! WIIIE! Jag är vedervärdigt nervös, som vanligt, men vill samtidigt hoppa jämfota av glädje över att få rida distansritt igen. Det är ju så nedrans KUL! :bump:
 
Sv: Lovisedalsritten

Jag tror det är alla hinkarna och matsäcken som tar mest plats. ;) Har ju två vattenhinkar till viloområdet, en foderhink och en tvätthink. Sedan är det ytterligare en hink som skall vara kvar i bilen vid hinkning. Plus skötselhinken. :p

Ja, sedan tar ju sadelbock, uppsittningspall och fällstol lite plats också. Tur att jag bara har en hinknisse med mig, tror inte vi skulle få plats med en till. :o

Jag är inte frisk, men tänkte köra på ändå. Hoppas att Ariel är en cool dam så jag kan sitta och slöa där uppe. :angel:
 
Sv: Lovisedalsritten

Vill även här tacka för en väldigt bra tävling, trevliga funktionärer och härlig bana. :laugh: Att mitt sto inte uppskattade tävlingsformen som sådan lämnar vi därhän. ;)

Jag hoppas på repris nästa år, men då på den något mer intresserade valacken. :p
 
Sv: Lovisedalsritten

Nix, hon tyckte det var tråkigt och ville inte bjuda framåt på andra slingan. Däremot fick hon beröm hos veterinären för att hon såg så pigg ut. ;)
 
Sv: Lovisedalsritten

Utan att ha sett någon direkt utmärkande bild på dig (åtminstone inte vad jag kan minnas) tänkte jag när du kom skrittande där på slutet att det måste vara du, jag fick bara den känslan! Intressant! :p
 
Sv: Lovisedalsritten

Jag är inte så utmärkande, ser mest ut som en rund boll. Men hästen brukar man lägga märke till då hon är beige. ;)

Såhär såg vi ut på Lovisedal:

coolariel_199749012.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 255
Senast: tott
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 381
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 712
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp