Lucern -olika fabrikat

O

oidipus

Jag skulle vilja veta lite för och nackdelar samt ca priser på olika fabrikat av lusern (ej pelleterat).
Lantmännen säljer ju krafft för drygt 100 (125 tror jag att det är). Men hur är det tex med green power? Vad finns det mer för alternativ? Fram med era åsikter....
 
Vad jag vet så finns det bara Kraffts hackade lucern och Greenpower på svenska marknaden.
Jag använder mig utav kraffts hackade, och tänker fortsätta med det.
Tycker det ser mycket frächare ut är Green power, luktar godare.
Skiljer inte speciellet mycket i priset heller, för Green Power säckarna väger 20 kg och kraffts 25.
 
har provat både kraffts och greenpowers lucern. Då min häst föredrog den förstnämna köper jag nu in bara den. Greenpower åt han mycket motvilligt, medan han kastar sig över kraffts.
 
Dom som säljer Hippos fodersortiment säljer Green Power, så det säljs inte på granngården.
 
Min äter pelleterad men tänkte förnya lite åt honom och köpte Greenpower, han åt det inte! Det såg ut som tännstickor :( (jag förstår honom) så nu har jag återigen det pelleterade. :d
 
Verkar som om man ska försöka med krafft ändå. Tycker inte riktigt om att köpa från granngården, de behöver konkurens, men samtidigt är pållen lite kinkig med vad han ska stoppa i sig. :crazy:
 
Vi har dangrön (tror det stavas så är inte helt säker) har aldrig använt deras luzern hackelse men vet att dom ska ha det också.

Har deras höhackelse (fick tyvärr inte tag i något bra vanligt hö i år) och luzernpellets till våra hästar och är nöjd med det.

Dom har en hemsida kommer inte ihåg adressen, men hittade den själv genom att söka på dangrön.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Araminta
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: lindaf
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 174
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp