Bukefalos 28 år!

Luftsadlar

Sv: Luftsadlar

Visst kan man byta permanentstoppning i Cair, men du kan inte förändra trycket i dem. Går det hål på en bossa kan du köpa en ny och få monterad, men du kan inte modifera något av stoppningen som i en ullstoppad eller en Flairstoppad.
 
Sv: Luftsadlar

Visst kan man byta permanentstoppning i Cair, men du kan inte förändra trycket i dem. Går det hål på en bossa kan du köpa en ny och få monterad, men du kan inte modifera något av stoppningen som i en ullstoppad eller en Flairstoppad.

Du kan modifiera sadeln genom de nya inläggen som gör att det är precis likadant som att stoppa om den.
 
Sv: Luftsadlar

Bates kräver verkligen spikraka ryggar för att inte trycka pga sina kilbossor.
JAg har sett ganska många hästar med så kalade utprovade Bates,men nej,ingen har legat bra,hur mkt de än byggts om.
Därav besparar jag mina hästar det omaket.

Har en flair,men den läcker inte,så problemet med att behöva pumpa mellan klasserna förstår inte jag.
I så fall har du ju hål någonstans!
Men,skönt att du är nöjd med dina sadlar!

Undrar vilka bates du sett för de är def inte spikraka de jag har. Jag fick köpa en equipe specialbest till min ena häst för att bates inte kunde bli så rak som du anser att de är, den var alldeles för svängd för honom och glappade bak. Det var en cc.

Jag har haft bates sedan 2005 och även en hel del av mina vänner har dessa och nä ingen av dem ligger illa och ingen av hästarna är speciellt raka i ryggarna

Vad har du för erfarenhet av dessa sadlar själv?
 
Sv: Luftsadlar

Kl
Blir lika trött varje gång pga alla påståenden ang luftsadlar . De ligger varken illa eller trycker om de är rätt passande på hästen , precis som en ullstoppad sadel . Kilbossor trycker inte om de passar ryggen de ligger på .
Inte heller är luftsadlar med Cair så sprängfullt stoppade som påstås här .
Jag har ridit i luft på min nuvarande häst i massor med år och det har funkat kanon . Nu har jag bytt till ull pga att den dadeln det råkar vara passar MIG som ryttare bättre , hästen funkar lika fint i ull som i luft .
Fördelened luft är förstås att man inte behöver stoppa om sadeln vilket är smidigt ...
 
Sv: Luftsadlar



Undrar vilka bates du sett för de är def inte spikraka de jag har. Jag fick köpa en equipe specialbest till min ena häst för att bates inte kunde bli så rak som du anser att de är, den var alldeles för svängd för honom och glappade bak. Det var en cc.

Jag har haft bates sedan 2005 och även en hel del av mina vänner har dessa och nä ingen av dem ligger illa och ingen av hästarna är speciellt raka i ryggarna

Vad har du för erfarenhet av dessa sadlar själv?

Jag tror han/hon syftar på dom nya Bates som kommit ut. Bates NEW Dressage och Wintec NEW Dressage. Dom är verkligen spikraka.

De andra modellerna tkr jag inte alls är särskilt spikrak.
 
Senast ändrad:
Hade en Bates Cair på min förra häst som hade svår sadeltvång, som natt och dag - med ullstoppade sadlar sköt hon rygg direkt men med luftstoppad var det aldrig några problem. Hade även luftstoppade sadelgjordar.

Tycker att det är himla synd att Bates sadeln inte passar min nuvarande unghäst, skönaste sadeln jag har ridit i! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 451
Senast: Mabuse
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 336
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 412
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 349
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp