Bukefalos 28 år!

lugnande till högdräktigt sto

Y

yodi

jag ska flytta mitt sto och hon har tyvär lätt för att stresa upp sig och jag undrar om det är någon som vet om något lugnande medel som inte är skadligt för dräktiga ston.

jag har läst om ett foder tillskott som ska ha en lugnande verkan vid stress equi calm är det någon som har erfarenhet av det?

alla tips motages taksamt
 
När är beräknat fölningsdatum?

Kanske inte läge för att börja ge annat foder nu.. allt nytt måste ju ges under en viss inkörningstid på ca 2 - 3 veckor, hinner du det??

Jag vet inget om Equi Calm.. tyvärr :smirk:
 
damen i fråga är beräknad att föla runt den tjugonde juni och hon ska flytta om ca tre veckor
 
Jag har provat Equicalm, och jag märkte tyvärr inte ett smack. Mer än hålet i plånboken som uppstod ... :crazy:
Fast det kan ju vara olika från häst till häst. Har hört en som var jättenöjd med det.
Och jag skulle gissa att det är OK för ett dräktigt sto. Bättre än att sedera i alla fall.
 
Då har du ju gott om tid att prova om hon funkar på Eq.C.. MEN ta noga reda på att det går att ge till dräktiga ston först!!!

Hoppas allt går bra :)
 
Prova Rescue Remedy, är garanterat inte farligt iaf!
Har använt Cavalor Calm med bra resultat också, vet ej hur det är med drektiga ston tyvärr.
 

Liknande trådar

Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 239
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 616
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp