E

elinf

Hur mycket lusern är vettigt att ge till ett Halvblod som tränas mark/hopp dagligen. Han är 170 cm och av den "ädlare" typen. Han har svårt att lägga på sig hull och sätta muskler.
För övrigt går han på müsli och korn, ca 1 liter resp. 3,5 liter. + 1 l betfor (torrsubstans).

/Elin
 
Som många av oss här har skrivit förut, om du läser de andra trådarna, så handlar allt om vad ditt hö innehåller!!

Sen vad väger 1 liter musli och 3 liter korn.

Mitt halvblodsföl äter 1.5 kg hackad lucern, men mitt hö är inget vidare.

Är det proteinet du är ute efter så är soja ett mycket billigare alternativ än lucern
 
Min korsningsvalack på ca 170cm äter 1 kg pelletrerad lusern samt 1 kg hackad strå.
Jag ger hellre extra protein i form av grovfoder är krafftfoder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 356
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 662
Senast: Krumben
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 836
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 499
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp