Rasvalstråd

Min sambo var lite orolig när jag sa att jag ville att vi skulle skaffa en liten hund. När jag visade bilder på dvärgschnauzer (som är den ras jag fastnat för), tyckte han att en liten hund med skägg och mustasch funkar. Den ser tillräckligt "cool" ut. :rofl:
Vi har t ex blivit stoppade på stan av ett gäng unga killar som var tvungna att komma fram och säga att vi har en häftig "mustaschhund".

Jag är partisk och stämmer in med de som föreslår dvärgschnauzer. Jätterolig hund i lagom format, lätt att ha med/hitta hundvakt åt, fäller inget, kräver inte jättemycket pälsvård om man lämnar in för trimning regelbundet och har en tydlig av/på-knapp. Min snuzze älskar att träna och använda både kropp och knopp, men hon har inga problem med att det blir lite lugnare dagar och t ex vara "sympatisjuk" med matte i soffan.

Jag har bara erfarenhet av standardschnauzern, som ju har ganska nära till skall. Skulle inte heller beskriva den som särskilt förig. Vår älskade att träna, men han var sjukt envis om det var något han själv ville. Har labbe nu och det känns nästan som en annan art 🤣
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 260
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 931
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 354
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp