Bukefalos 28 år!

Lyssna på ljudböcker offline i mobilen?

Lingon

Trådstartare
Jag kör mer bil nu är jag gjort tidigare och börjar tycka att det är så otroligt tråkigt! Jag tänkte att det kunde vara roligt att lyssna på ljudböcker medan jag kör. Jag tänkte först på Storytel men det är ju jättedyrt!! 169 kr/mån! Då tjänsten påminner om Netflix, Viaplay och Spotify trodde jag att priset skulle ligga på max 100 kr/månad.

Finns nåt annat bra och billigare alternativ? Jag kollade bibliotekets E-tjänster men deras e-ljudböcker går inte att lyssna på offline tyvärr :(
 
Jag kör mer bil nu är jag gjort tidigare och börjar tycka att det är så otroligt tråkigt! Jag tänkte att det kunde vara roligt att lyssna på ljudböcker medan jag kör. Jag tänkte först på Storytel men det är ju jättedyrt!! 169 kr/mån! Då tjänsten påminner om Netflix, Viaplay och Spotify trodde jag att priset skulle ligga på max 100 kr/månad.

Finns nåt annat bra och billigare alternativ? Jag kollade bibliotekets E-tjänster men deras e-ljudböcker går inte att lyssna på offline tyvärr :(

Spotify har en del ljudböcker, och podcasts.
Sitter du i bil har du väl tillgång till CD-spelare, och jag tror att det finns en del ljudböcker på CD man kan låna i fysiskt format på biblioteket om det kan vara något?

169 kr är INTE jättedyrt, det är ungefär vad en bra ljudbok kostar och då får du tillgång till enorma mängder av ljudböcker. Jag har inte provat, men hört att Storytel ska vara väldigt smidigt att använda.
 
Jag tycker inte 169:- är dyrt! Jag köper enstaka (riktiga) böcker för mer pengar än så!

Jag gillade Storytel, lätt att använda och smidigt att ladda ner böckerna till telefonen. Jag tröttnade mer på formatet ljudbok, jag föredrar att läsa själv i en bok jag håller i handen.
 
Jag tycker ju att det är dyrt jämfört med Netflix, Viaplay och Spotify. Speciellt eftersom man bara kan vara en användare i Storytel och i Netflix och Viaplay kan man vara flera (till ett lägre pris än Storytel dessutom).

Jag köper också enstaka riktiga böcker för högre pris än så men inte varje månad och bara såna jag vet att jag vill läsa flera gånger. Annars lånar jag på biblioteket eller av kompisar.
 
Jag håller med dig om att 169 kr/månad känns som mycket pengar jämfört med vad Netflix och Spotify kostar. MEN jag lyssnar extremt mycket mer på Storytel än vad jag använder Netflix eller Spotify trots att jag har alla tjänsterna. Så det är verkligen värt sitt pris!

Just nu har jag paus i mitt Storytel-abonnemang eftersom jag lyssnar ikapp på lite poddar istället. Brukar göra så ibland för att inte tröttna. Men när jag har Storytel så lyssnar jag i princip från att jag stiger upp på morgonen, tills jag börjar jobba och sen efter jobbet på väg hem osv. Så himla härligt att kunna lyssna på obegränsat med ljudböcker, och smidigt är det också!
 
Jag har Storytell i mobilen och lyssnar massor! När jag kör bil, mockar, stryker, städar, dvs allt som är tråkigt ). De har alltid nya och aktuella titlar och olika genrer. Tidigare lånade jag mp3 på biblioteket, la över först på datorn och sedan på mobilen via itunes men jag tröttnade på mecket med att dels åka till biblan fram och tillbaka, dels mixtra m dator och mobil. Fast det är ju gratis att låna där - i alla fall i där jag lånar. Dessutom hade biblan begränsat m titlar.
Jag tycker inte Storytell är dyrt m tanke på utbud och tillgänglighet. En del av priset går väl till royaly så att författarna kan livnära sig dessutom!
 
Visst att 169 kr är en del pengar men slår jag ut det per bok jag lyssnar på varje månad blir det inte många kronor!
 
Jag tycker heller inte det blir dyrt om man slår ut det på hur mycket man lyssnar. Visst lyssnar du på en eller två böcker i månaden blir det såklart att kännas dyrare, men när jag hade Storytel lyssnade jag på ca 5-7 böcker i veckan, och hittade betydligt fler jag ville läsa/lyssna på än vad jag normalt gör om jag är till biblioteket och lånar.
 
Kategorierna är: Barn, biografier, deckare, ekonomi o business, erotik, fakta, fantasy o scifi, harlquin, historia, klassiker, lyrik, noveller, personlig utceckling, romaner, språk,
spänningsromaner, tonår o nästan vuxen.

Det mesta för de flesta skulle jag säga.
 
Jag lyssnar mycket på svenska deckare eftersom jag tycker det är lagom 'light' och avslappnande. Men jag har nyligen lyssnat igenom trilogin om Maj av Kristna Sandberg och den senaste av Khaled Hosseini ( glömt namnet) . Hittade även boken bakom filmen Brokeback Mountain på engelska f ett tag sedan. Så det funns definitivt mycket annat än deckare
 
De har det mesta!

Nyss lyssnade jag på Harry Potter, innan har jag lyssnat på väldigt lättlyssnade kärleksnoveller a la Lucy Dillon och Jojo Moyes.
 
De har som sagt det mesta. Det går visst att vara flera användare på samma konto. Jag och mamma delar på mitt. :up:
Lyssnar mest på engelska böcker just nu.
 
Jag har mest lyssnat på deckare, fantasy (vilket jag aldrig läser men gillar att lyssna på), scififi och lite romaner. Men som alla andra sagt dom har det mesta.
 
Jag har storytel och är skitnöjd. Vi fuskar lite här hemma så sonen har mina inloggningsuppgifter så vi lyssnar på massor av böcker i månaden.

Även om jag var själv hade det lönat sig ordentligt.

Sedan kan just jag se det ur aspekten, lyssna på böcker eller inte förkovra mig alls i bokväg. Jag har inte läst en bok sedan gymnasiet nästan eftersom jag läser långsamt och måste bli intresserad väldigt snabbt för att kunna läsa något.

jag lyssnar på bok ca 1-2 timmar per dag då jag per bil. Tycker det är avslappnande och trevligt och kan dessutom diskutera böcker med andra, vilket jag då inte kunnat det på många, många år.
 
Jag tycker heller inte det blir dyrt om man slår ut det på hur mycket man lyssnar. Visst lyssnar du på en eller två böcker i månaden blir det såklart att kännas dyrare, men när jag hade Storytel lyssnade jag på ca 5-7 böcker i veckan, och hittade betydligt fler jag ville läsa/lyssna på än vad jag normalt gör om jag är till biblioteket och lånar.

Det är ju just det. Jag kommer nog bara lyssna i bilen (som mest totalt 1,5 h/dag och inte i sträck). På väg till och från jobb och medryttarhäst. Hemma lyssnar jag på musik. Vill inte gå inpluggad till ljudbok här hemma. Hade bara varit irriterande då jag sällan (nästan aldrig) är ensam hemma. Vill inte behöva pausa stup i kvarten för att nån vill nåt. Då känns 169 kr/mån som rätt mycket pengar. Och nä, jag tycker inte att priset är befogat faktiskt. Inte om man jämför med de tjänster jag nämnt innan. Det är ju också obegränsad tillgång till upphovsrättsskyddat material och på några av dem får man dessutom ha flera användare som tittar samtidigt.

Jag var på biblioteket och lånade en ljudbok på cd. Jag börjar med det.
 
Det är ju just det. Jag kommer nog bara lyssna i bilen (som mest totalt 1,5 h/dag och inte i sträck). På väg till och från jobb och medryttarhäst. Hemma lyssnar jag på musik. Vill inte gå inpluggad till ljudbok här hemma. Hade bara varit irriterande då jag sällan (nästan aldrig) är ensam hemma. Vill inte behöva pausa stup i kvarten för att nån vill nåt. Då känns 169 kr/mån som rätt mycket pengar. Och nä, jag tycker inte att priset är befogat faktiskt. Inte om man jämför med de tjänster jag nämnt innan. Det är ju också obegränsad tillgång till upphovsrättsskyddat material och på några av dem får man dessutom ha flera användare som tittar samtidigt.

Jag var på biblioteket och lånade en ljudbok på cd. Jag börjar med det.

Förr fanns det alternativ som 49:- för en eller om det var två böcker i månaden. De verkar ha tagit bort det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 710
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
397
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 415
Senast: moonstruck
·
Avel Ska betäcka vårt KWPN sto förhoppningsvis på nästa brunst. Problemet är att vi ännu inte valt någon hingst, eller jo, det har vi gjort...
2
Svar
21
· Visningar
2 170
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Agria Hundpromenad
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp