Mac eller pc?

Sv: Mac eller pc?

***lånar knappen lite***

Ja, det är just det där med att vara en mactaliban ... :o
Jag har alltid i ALLA lägen försvarat macen - och skulle jag köpa en ny dator till kontoret är ju mac ett självklart val, liksom.
MEN köpa en transportabel "skrivmaskin" som jag bara ska använda för Bukebesök, surfande, MSN och mail och ordbehandling - ska den få kosta 15 000 eller 7 500?
Alltså 7 500 kr svider ju klart mindre i plånboken ... :crazy:

Dessutom tänkte jag köpa ett litet USB-minne och ha som backup för det jobb jag gör, så skulle den rasa ihop så har jag i alla fall ev. dokument där.

Men jag ska grunna rejält på det här innan jag rusar iväg och shoppar - den saken är klar! Att vara otrogen är absolut inget lätt beslut ... :cry:
 
Sv: Mac eller pc?

10.3 funkar med classic!

asså, jag förstår inte varför du sparar på din ibook... ANVÄND DEN!!
 
Sv: Mac eller pc?

MEN köpa en transportabel "skrivmaskin" som jag bara ska använda för Bukebesök, surfande, MSN och mail och ordbehandling - ska den få kosta 15 000 eller 7 500?
Alltså 7 500 kr svider ju klart mindre i plånboken ... :crazy:

Jo, det gör ju det. Men du, kan du inte leta upp nån begagnad bärbar Mac? Ska du bara ha den till surfning och ordbehandling behöver du ju inte ha något avancerat, direkt. Den minsta nya MacBooken kostar dessutom strax under 10 000, och inte 15 000. ;) Men det är klart, det är fortfarande mer pengar än 7 500.

Sen tror jag visst att du kan bli nöjd med en Windows-dator, speciellt om du kommer ihåg hur mycket pengar du sparade om något skulle verka förvirrande och ologiskt. ;)

Dessutom tänkte jag köpa ett litet USB-minne och ha som backup för det jobb jag gör, så skulle den rasa ihop så har jag i alla fall ev. dokument där.

Rasa ihop tror jag knappast att den gör, men det är alltid bra med back-up i alla fall. :)

Dessutom håller jag nog med Messy, använd din iBook! Den må ha kostat 16 000 som ny - min iBook kostade 19 000 när jag köpte den, men är väl inte värd mer än 1500 (om ens det) idag - men är värd betydligt mindre än 7 500 idag.
 
Sv: Mac eller pc?

Sen tror jag visst att du kan bli nöjd med en Windows-dator, speciellt om du kommer ihåg hur mycket pengar du sparade om något skulle verka förvirrande och ologiskt. ;)

(---)

Dessutom håller jag nog med Messy, använd din iBook! Den må ha kostat 16 000 som ny - min iBook kostade 19 000 när jag köpte den, men är väl inte värd mer än 1500 (om ens det) idag - men är värd betydligt mindre än 7 500 idag.

Nu har jag fått hjälp av en datanörd i bekantskapskretsen, och det blir nog en enklare HP för 4 995 kr. Sedan ska han hjälpa mig att installera LINUX på den, så jag slipper köra XP eller Vista, ellervad som nu följer med. :)

Och ja - jag SKA ju använda iBooken! Men inte som bärbar utan som stationär dator, tillsammans med skärm och tangentbord! Den är helt okej till det, men den fixar inte att bli runtsläpad. Tro mig - jag har försökt! - men den blir bara ledsen och kinkig när den inte får ha sladden i väggen och stå alldeles stilla på ett bord i lugn och ro.

Dessutom - om jag köper den där billiga HP:n kan jag köpa en till yngste sonen också, så kan han släppa ifrån sig iBooken, som han har som sin just nu. Det enda han gör är lyssnar på musik och tittar på DVD-filmer, samt spelar spel på hamsterpaj, och det kan han göra på en pc i stället.

Än en gång - tack för all input! :bow:

... och jag lovar att NÄSTA dator - det blir en stationär mac. Självklart!!! Man är väl mactaliban! :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Mac eller pc?

Dessutom håller jag nog med Messy, använd din iBook! Den må ha kostat 16 000 som ny - min iBook kostade 19 000 när jag köpte den, men är väl inte värd mer än 1500 (om ens det) idag - men är värd betydligt mindre än 7 500 idag.

precis, min powerbook kostade 39 995kr ny, fick 10 000 för den begagnad...

datorer måste användas, de går BARA ner i pris! :)
 
Sv: Mac eller pc?

och jag som går och funderar på om nästa burk skall bli en mac pro...
fast pengarna saknas...
 
Sv: Mac eller pc?

Är alldeles för oerfaren på macområdet för att uttala mej (visst har jag använt men mkt lite) men vill bara tillägga:

Guben köpte en finfin PC (Acer) bärbar för 5450 hem till dörren..
Den innehöll det mesta man behöver, modem, dvdbrännare, programvaror, virusprogram mm. Windows Vista ska ju ha en hel del buggar enl rykten, men det är ju inte något som hindrar att man byter ner sig och använder äldre stabilare system.

Till att skriva och surfa på torde den fungera ypperligt.
 
Sv: Mac eller pc?

Läste att du hittat dig en dator, men ville bara ge ett litet tips om att det är superenkelt att byta batteri i iBooken, sitter på baksidan och är bara att "skruva" på så tar du ut det och sätter i det nya. Dock kostar ett purfärskt ca 1000kr, dock får du då 4-5 timmars batteritid.. inte 40min ;)

Nästa tips är uppgradera till Tiger 10.4.11 väldigt stabilt och framförallt kommer din kära iBook tuffa på lite snabbare. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp