Mac - hjälp

Lillagoajag

Trådstartare
Har en gammal Power Book som står hemma och samlar damm- Tänkte försöka sälja denna och insåg då att jag måste tömma denna. Sagt och gjort så stötte jag på ett litet problem; jag vet inte vad datorn har för lösenord (= jag kan inte ta bort vissa saker)! :eek: Finns det något sätt att få reda på detta/byta?

Sedan; funderade på om man kunde "starta om" datorn så att den blir "som ny", fick reda på att man kan återställa datorn genom att ominstallera. Problem nr. 2: Jag har inte installationsskivan. Köpte datorn begagnad och fick ingen skiva med. Jag har visserligen skivan till min nuvarande dator men jag har en känsla av att den inte funkar, man kan väl bara installera operativsystemet på en dator/ skiva va? Någon som har en lösning på mina problem?
 
Sv: Mac - hjälp

Nej då, du kan installera Mac OS på flera datorer utan problem, om du har en version som fungerar med den hårdvara du har.
 

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 881
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Jag har efter några månader med en mycket seg dator bestämt mig för att det nog kan vara läge att formatera. Har rensat rejält, kört...
Svar
4
· Visningar
4 213
Senast: Nafayette
·
IT & mobiler Det är så här att min cdbrännare(intern) slutade fungera, jag hittar den bland alla programm men datan säger att den inte kan hitta den...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: moiran
·
C
IT & mobiler Vår "stora" stationära dator (musikdatorn) rasade för en vecka sedan, lämnades in i fredags. Hårddisken hade rasat totalt, fick bytas...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Det här med klädsel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp