Bukefalos 28 år!

Märkliga dejter (utbruten från Dejtingtråden 33)

Jag träffade en kille några gånger som verkligen inte delade med sig om någonting om sig själv. Jag tolkade det först som att han va blyg och kanske lite udda och det kan jag med va så jag tänkte jag ger honom en chans iaf. Efter 2 eller 3 dejter visst jag ungefär att han hade föräldrar och att han antagligen gått i skolan. Jag lessnade och slutade höra av mig, i flera år (!) efteråt har han sporadiskt skickat meddelande om hur trevligt det va att träffas och hur fin jag är utan att jag svarat en enda gång.
Ja detta med att dom faktiskt verkar lite ointresserade först och sedan blir efterhängna
 
Den märkligaste är kanske dejten som sov över, då vi träffats ett antal gånger, och under natten kissade på sig.

På morgonen låtsades han som om inget hänt. Ett par dagar senare släntrade han in på mitt jobb och hejade glatt och undrade om allt var okej.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det hela, så jag skaffade ny bäddmadrass och det blev inga fler dejter.
 
Förvisso ingen dejt men väl dejtingsamanhang.
Det var många år sen, innan Tinder och jag hängde lite på HP. Hade skrivit en ganska utförlig pressentation för att sålla bort de onödigaste klientelet.
En dag får jag ett långt meddelande från en kille som menar på att min profil otrevlig. Han har långa utläggningar om hur dålig min profil är och att jag stöter bort många män. Han citerar också ett par meningar som han tycker jag ska skriva om eller stryka.

Jag svarar kort att om min profil inte passar honom eller passar in på honom så är det bara att scrolla vidare.
Men han ger sig inte. Jag får ett nytt, spaltmeter långt meddelande om hur en presentation ska skrivas. Jag skulle tänka på den som mitt CV så att jag attraherade så många intresserade som möjligt.

Här härsknade jag till och skrev att jag var inte ute efter att attrahera så många som möjligt utan bara en, som skulle vara den som var rätt match utefter vad jag sökte. Sen bad jag honom att inte skriva till mig mer då jag inte ville ha tips och han inte var vad jag sökte.

Efter någon timme kom ett nytt mail/meddelande. Det visade sig vara en omskriven variant på min pressentation!
Människan hade suttit och skrivit om den så som HAN tyckte den skulle vara:jawdrop:
Han skrev något i stil med varsågod och att han hoppades att jag skulle få nytta av den och han ansåg sig vara såååå hjälpsam.
Jag blockade honom!

Efter ett tag får jag ett meddelande från en kvinna. Hon vill uppmärksamma mig på att på HPs chatt skriver den här killen om mitt nickname att jag är en otrevlig och otacksam bitch. Kräsen var jag också. Han varnade andra män för att ta kontakt med mig.
Jag anmälde honom till HP som blockade honom.
Åh, det påminner mig om en kille som skrev att jag lät som en nymfoman på min presentation! (Jag hade verkligen inte någon särskilt sex-inriktad presentation).
Ung och dum som jag var så ändrade jag presntstionen, men i efterhand inser jag att han nog läst ”the game” och testade lite ”negging”. 😏 Tack och lov var han ingen jag fortsatte skriva med i alla fall..
 
Den märkligaste är kanske dejten som sov över, då vi träffats ett antal gånger, och under natten kissade på sig.

På morgonen låtsades han som om inget hänt. Ett par dagar senare släntrade han in på mitt jobb och hejade glatt och undrade om allt var okej.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det hela, så jag skaffade ny bäddmadrass och det blev inga fler dejter.
Exakt detta hände även mig! Med den lilla twisten att han envisades med att behålla sina skinnbrallor på då vi lade oss för natten. På morgonen var det kiss överallt men mannen var borta...

Han hade, visade det sig sedan, gömt sina nedkissade skinnbyxor i ett hörn i min garderob innan han försvann. Än idag undrar jag vad han hade på sig då han gav sig av, kanske hittade han nån kjol eller nåt i mina gömmor?
 
Min första dejt efter långt förhållande för några år sedan var kanske inte mycket att hänga i julgranen. Han var extremt dömande och stark i sin politiska åsikt, frågade om min lön, och sen även hur jag som varit ett långt förhållande kunde ha tänt på min partner efter så många år. Blev ingen andradejt.
 
Exakt detta hände även mig! Med den lilla twisten att han envisades med att behålla sina skinnbrallor på då vi lade oss för natten. På morgonen var det kiss överallt men mannen var borta...

Han hade, visade det sig sedan, gömt sina nedkissade skinnbyxor i ett hörn i min garderob innan han försvann. Än idag undrar jag vad han hade på sig då han gav sig av, kanske hittade han nån kjol eller nåt i mina gömmor?
Haha! Det där var ju bland det roligaste jag läst under den här veckan iallafall 😂
 
Gick på ”date” med en kille jag pratat med ganska länge, han ville så gärna träffas, och jag som var relativt nöjd med att vara singel sa att jag inte visste vart jag stod och jag var en seg jäkel som behövde ta det jättelugnt och absolut inte ville stressa fram något, men visst så kunde vi väll ses iaf. Då blev han överlycklig, och vi bokade in en träff. När vi väl sågs så tyckte väll jag att det var trevligt, en rolig och lättsam människa helt enkelt. Avslutade efter ett par timmar och åkte hem igen, då började frågorna ”Vad tyckte du om mig då?” ”Hur känner du?” ”Hur kändes det för dig när vi sågs?” ”Tror du att det skulle kunna bli något mellan oss?”

Jag svarade att det är alltid roligt att träffa nya människor och att jag inte alls visste något mer än så efter att ha setts i ett par timmar.

Då blev han helt stött och tyckte att man känner ju alltid direkt in det kan bli något eller inte! Jag svarade att det gör inte jag, utan det dröjer länge. Då frågade han om han fick ringa, jag svarade att jag ska lägga sonen så kan inte prata, sen efter 30 min ringer han ändå. Jag svarar inte. Han ringer igen, jag svarar inte. Han skriver och frågar om vi kan ses dagen efter, och till helgen, jag svarar att jag inte kan dagen efter iaf, och till helgen vet jag inte än. Sen håller han på såhär ett par dagar, jag skriver tillslut att det blir för mycket för mig, att han är alldeles för på och att jag behöver betydligt mer tid. Då svarar han: ”Varför ljuger du för? Du kan ju vara ärlig och säga att du inte finner mig attraktiv nog! Så jävla dålig stil av dig!”

Medans jag svarar så hinner han blocka mig, då är jag snabb att blocka han med, både på där på snap och på mobilen. Efter 5 minuter så skriver han på Messenger där vi inte ens pratat ”Hallå? Är du sur på mig? Du blockade mig på Snapchat? Eller råkade du komma åt det?” Svarade då att han blockade ju mig först… Då skrev han ”Om du vill ta det lugnare så är det heeelt okej för mig! Vi kan väll ses till helgen och se en film bara och ta ett glas vin, så kan jag sova hos dig, men vi behöver inte göra något, utan vi tar det i din takt, jag tror du är värd att vänta på!”

Då blockade jag även där… Sett han på Tinder flertalet gånger, brukar tänka så om fler stackare råkar ut för han…🙈 NOLL insikt på hur han beter sig. Snacka om att kväva ihjäl en. Jag tror att han är en sån där som bara vill ha NÅGON! Och hela paketet. Hade jag sagt ”flytta in till mig” så hade han svarat ”jaaa, varför inte?”
Alkoholproblem möjligtvis?
 
Exakt detta hände även mig! Med den lilla twisten att han envisades med att behålla sina skinnbrallor på då vi lade oss för natten. På morgonen var det kiss överallt men mannen var borta...

Han hade, visade det sig sedan, gömt sina nedkissade skinnbyxor i ett hörn i min garderob innan han försvann. Än idag undrar jag vad han hade på sig då han gav sig av, kanske hittade han nån kjol eller nåt i mina gömmor?
🤣🤣🤣
 
Inte en så stor grej men jag skrattar åt det i efetrhand. Gick på dejt med en yngre ganska snygg kille som jag träffade via jobbet. Han jobbade som DJ och när vi städade upp så flirtade han hej vilt och jag tänkte varför inte när han bjöd ut mig.

Inget fel på killen i sig men så otroligt tråkig..

Han skulle berätta en rolig historia och än idag kommer jag ihåg den.

Hans kompis hade solat solarium och på en fest så frågade alla om han hade varit utomlands. Sen kom min dejt och visste inte om att alla redan frågat om han varit utomlands så han frågade också....

Det tog ett tag för mig att inse att det inte skulle komma något mer till den historien så jag fick fnissa lite förstrött medans jag åt.

Blev ingen andra dejt :D
 
Jag var på en tinderdejt med en som föreslog en fika ganska omgående. Han var fruktansvärt tråkig och hade en lång monolog om sig själv, att han ville resa massor och berättade om olika resmål han planerade. Någon gång försökte jag få en syl i vädret med ett "där har jag varit..." eller "ja, dit skulle jag också kunna tänka mig att åka..." Men jag hann bara säga ett par ord innan han avbröt och fortsatte monologen.

Efter en lååång stund kom han på att han kanske skulle ställa en fråga till mig och undrade vad jag jobbar med. Eftersom vi i princip bara sagt "hej, ska vi ses och fika imorgon", hade vi inte avklarat den biten. Jag brukade tycka att det var jobbigt, för jag är sjukpensionär och det brukar räcka för att folk skulle tacka nej till en dejt eller bara sluta skriva. Hur som helst, den där gången fick jag alltså berätta det på en dejt. Direkt efteråt ursäktade han sig med att han behövde gå på toa och var borta i minst 15 min. Sen kom han tillbaka och sa att han skulle åka till sina föräldrar på middag och hade bråttom. Klockan var då runt 14.00 och han hade tidigare pratat om sina föräldrar och att de brukade äta middag varje söndagskväll. Han hade nog glömt att han även berättat hur nära de bodde det ställe vi var på. Det blev alltså en väldigt genomskinlig ursäkt för att han inte var intresserad av någon som inte kunde jobba.

På kvällen fick jag ett meddelande där han skrev att vi nog inte var rätt för varandra och att han inte kände någon kemi, vilket var tråkigt, för jag hade ju verkat så intresserad av honom. :confused:
Antagligen för att jag ställde ett par frågor till honom under dejten, för det är så man gör, tänkte jag. Men han ställde som sagt var bara frågan om jobb och sen drog han.
Jag var inte speciellt ledsen för det. 😁
 
Alla hjärtans dag med killen. Vi gick till mitt favoritcafé. Killen säger att jag kan handla först så jag tar en kopp te och en chokladboll och betalar. Bakom mig hör jag killen säga att han bara vill ha ett glas vatten, självklart helt gratis. Väl vid bordet säger han att det är för dyrt med en fika och ber om att få halva min chokladboll. Mest rättvist så när jag ju har en redan… Mycket romantisk dejt.
 
Alla hjärtans dag med killen. Vi gick till mitt favoritcafé. Killen säger att jag kan handla först så jag tar en kopp te och en chokladboll och betalar. Bakom mig hör jag killen säga att han bara vill ha ett glas vatten, självklart helt gratis. Väl vid bordet säger han att det är för dyrt med en fika och ber om att få halva min chokladboll. Mest rättvist så när jag ju har en redan… Mycket romantisk dejt.

Hoppas du gjorde slut efter det 😅
 
Eller som blinddejten för ett par år sen. Hade kontakt med en däckfirma och det blev så att jag och killen pratade i deras telefon i en timme. Hade trevligt och jag hade på firman sett världens snyggaste kille så det gjorde ju dela lite bättre.

På kvällen ringer det, då har killen tagit mitt nummer och frågar om jag vill träffas. Visst säger jag, vi kan gå en promenad.

När bilen kommer är det en redigt sliten Volvo och ut ur bilen kommer inte världens snyggaste kille utan en kille som man verkligen reagerar på av motsatt orsaken. Tänker att vi försöker i alla fall för det är ju inte det viktigaste. Men han var osmidig, hade hunden med mig och han deklarerade högt att han hatar hundar och inte förstår sig på hundmänniskor. Han övergår sen till att berätta om sin dotter och säger att hon har ”ett jävla hornamn”, att det första han tänker på när han säger eller hör sin dotters namn är en hora.

Som om det inte var slut där ser vi en stor och rätt mjuk hundbajs från en riktigt stor hund, killen går fram till bajshögen och börjar sparka i bajset flertalet gånger och hans vita sneakers är inte längre lika vita. Där tog mitt tålamod slut.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 038
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp