Märkning av ponny

B

**BORTTAGEN**

Jag har en C-ponny som är importerad från ett okänt land. Han är brännmärkt på vänster bog med två bokstäver över och två siffror under. Finns det någon som har sett något liknande och som vet lite mer?
På Irland brännmärker man ej, endast frysmärkning. I Holland, Tyskland, Danmark märker man hästarna endast på låret.
Är lite nyfiken på hans tidigare öden.
 
tack för ditt svar! Så här nära har jag aldrig kommit tidigare!
Jag hittade bokstavs- och nummerkombinationen på den uppgivna hemsidan, dock fanns endast ett namn utan adress, men det är ju alltid en början. Jag har inte tänkt på att det skulle kunna vara en NF, han är så elegant i sin exteriör, tankarna har gått mer till connemara blandat med fullblod. Oh vad det här va kul!
 
Hej igen!
jag har fått svar från England och New Forestföreningen där. Märkningen stämde inte med förlagorna iallafall, de trodde att han ev kunde vara någon korsning från västra England. Jag får väl leta vidare.......... men tack ändå för alla tips!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 347
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp