Bukefalos 28 år!

Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle inte heller klara av en sådan lek, så pass frisk är min hjärna inte än. Nog illa med långa inlägg om allt möjligt som varje spelare gjort/skrivit/röstat. Så jag är på din sida! :)
Alltså, min hjärna kallas frisk (eller ja, den är aldrig utredd för nåt) men det är illa nog att läsa rövarspråket ändå :laugh:
 
Först @Lobelia jag tror att du kanske missade orsaken till att @Idahoe inte kommer att läsa det som är skrivet på rövarspråk. Idahoe ser (inte alls?) dåligt och använder sig av talsyntes för att "läsa" och att få skriva skyll dig själv känns väldigt olämpligt.
Med det sagt har jag hittat hit och har lite svårt att acceptera att vita rosen ska vara ond, de var hjältarna för mig när jag läste böckerna. :cautious:
Förlåt @Idahoe, jag hade ingen aning om synsvårigheter.

Och @Snurrfian, det finns ingen anledning att ta i, självklart skulle jag inte skrivit så om jag haft en aning om orsaken. Talsyntes vet jag flera som använder av helt andra skäl.
 
Alltså jag tycker det är jättekul med rövarspråket! Lekte ju mycket röda och vita rosen dessutom då jag var ung och då blev det ju lite så att man pratade det mycket och har inte heller svårt att se i skrift vad det står - tror det är som med "alla" språk -'man lär sig
Dock tycker jag att det är rättvisast att inte skriva på rövarspråket mer än OT och det för att det är uppenbart att flera deltagare av olika anledningar inte kan hänga med i vad som skrivs :)
 
Dock tycker jag att det är rättvisast att inte skriva på rövarspråket mer än OT och det för att det är uppenbart att flera deltagare av olika anledningar inte kan hänga med i vad som skrivs :)

Det är väl schysstast att inte alls skriva på ett "språk" inte alla förstår? Även om det är OT så känns det väl inte jättetrevligt och inkluderande om några sitter och flamsar på ett språk inte alla deltagare kan förstå?

obs jag är ej deltagare, så ingen röstar på mig :p
 
Hittat hit!
Inser att rövarspråket alltså härrör från Kalle Blomkvist :o


Stormumriken gömmer jag i ett stenröse, bästa kamouflaget.
 
Det är väl schysstast att inte alls skriva på ett "språk" inte alla förstår? Även om det är OT så känns det väl inte jättetrevligt och inkluderande om några sitter och flamsar på ett språk inte alla deltagare kan förstå?

obs jag är ej deltagare, så ingen röstar på mig :p
Ja jag känner väl likadant faktiskt? Men fram till nu får man väl se det som temabaserat flams och inget annat och iom att det blivit tydligt att inte alla kan följa vad flamset ens är så låter det som en bra idé.
 
Information från LL

Den obligatoriska frågan som skall besvaras innan första DL

Var skulle du gömma Stormumriken och varför just där?


DagDL Tisdag kl 21.30
NattDL Onsdag 08.30
Men då behöver men bara svara på frågan innan DL eller måste man rösta på en person också?
 
Men då behöver men bara svara på frågan innan DL eller måste man rösta på en person också?
Du måste både rösta på en person innan DL och besvara frågan :)

Obligatoriska frågan är ett sätt att få igång leken å att folk ska få något att teoria om än att bara kasta ut en BOP till första DL :)
 
Men då behöver men bara svara på frågan innan DL eller måste man rösta på en person också?
Obligatoriska frågan brukar vara ett sätt att få igång leken :) Och man måste inte svara på den förrän till DL, men de flesta brukar svara på den rätt tidigt. Den är ju egentligen ofta rätt OT

Edit: Och varför har jag fler inlägg än @quarter4ever ? :eek: Måste vara första gången! :rofl: Kom igen nu Q! :p
 
Obligatoriska frågan brukar vara ett sätt att få igång leken :) Och man måste inte svara på den förrän till DL, men de flesta brukar svara på den rätt tidigt. Den är ju egentligen ofta rätt OT

Edit: Och varför har jag fler inlägg än @quarter4ever ? :eek: Måste vara första gången! :rofl: Kom igen nu Q! :p
Jag sover ju nästan. Ska ju upp runt 4.30 imorgon ju- har ställt in två dräktiga ston inatt pga snöfall och eländes aprilväder idag..
Jag riktigt SER hur deras juver krympt till hälften senarste dygnet vilket jag iofs kan förstå :angel: ( de är beräknade till början av maj ).
Och ja jag har börjar kolla i kameran
Iaf 2-3 ggr/ natt också. Kontrollfreak som jag är O_o
Sedan tror jag nog de flesta är glada om jag inte drar iväg på inlläggen :p
 
Hittat hit. Precis jobbat hela kvällen och kom precis hem.

Obligatoriska frågan: skulle gömt den i blöjhinken - nog ingen som vill öppna den i onödan ;)
 
Jag sover ju nästan. Ska ju upp runt 4.30 imorgon ju- har ställt in två dräktiga ston inatt pga snöfall och eländes aprilväder idag..
Jag riktigt SER hur deras juver krympt till hälften senarste dygnet vilket jag iofs kan förstå :angel: ( de är beräknade till början av maj ).
Och ja jag har börjar kolla i kameran
Iaf 2-3 ggr/ natt också. Kontrollfreak som jag är O_o
Sedan tror jag nog de flesta är glada om jag inte drar iväg på inlläggen :p
Okejdå, du är väl ursäktad då ;) :p
Men de lär väl knappast föla så länge det är sånt här väder heller? Våra brukar knipa som sjutton tills den dagen det blir fint väder nån timme, då ligger det helt plötsligt en fölis i hagen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
26 724
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp