Bukefalos 28 år!

Mätning av ponny

C

Charmelione

Hej, jag ska mäta om min nu 5-åriga ponny, 6 nästa år . Om jag förstått rätt behöver jag kontakta 1 mätman + veterinär ? Undrar om detta stämmer, är inte så bra på sånthär :D Ponnyn är mätt till 146.0 cm i mkh detta året om det spelar någon roll, tacksam för svar
 
Sv: Mätning av ponny

Japp, en mätman och en veterinär.

Vid slutmätning är det två mätmän och en veterinär som gäller. Om mankhöjden vid fyra års ålder är 5 cm (eller mer) under maxhöjden så behöver man inte mäta hästen som 6åring (inte inom ponnytravet i alla fall), utan då räcker det med att slutmäta dem vid 8 års ålder.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 732
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
885
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 637
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp