Bukefalos 28 år!

Magknip...

Sv: Magknip...

Jo, jag vet ;) Men bukeberoendet styr över mig :angel:
 
Sv: Magknip...

Jag helammar och senaste veckan har hon ökat med 420 gram så tillräckligt med mat har hon fått. Men med tanke på den ökningen så har nog tarmarna inte hängt med och även att vid denna tid så börjar tarmarna komma igång.

Det här med amning är inte så "mysigt" som jag trodde det skulle vara. Fast jag kanske tycker så idag med tanke på hur de senaste dygnen har vart. Så jag hoppas att jag ändrar mig. Men om det fortsätter så vet jag inte hur länge jag kommer att fortsätta helamma. Det är inte värt det om jag mår dåligt av det. Varken för mig, Tyra eller min sambo :(
 
Sv: Magknip...

Jag hade kunnat skriva alla dina inlägg i den här tråden känns det som ... min tjej har också ökat mycket i vikt och allt. Och de flesta beteendena stämmer ju också ...
Hoppas ni får fler sovanätter nudå :)

Jag tycker inte heller amning är fantastiskt, mest slabbigt och jobbigt :o
 
Sv: Magknip...

åh, dina inlägg ger oss hopp.... :bow:
Det känns som snuttandet är vårat problem också...

jag har haft en helvetes dag idag. Det som har fått Alice att bli lugn är att amma, vilket som du säger slutar med att hon somnar och tappar taget och då sätter det hela igång igen....

Hur lär man dom att gilla nappen? Hon blir bara arg och spottar ut den.
 
Sv: Magknip...

Vi hade en napp först som hon inte gillade. Fick rådet att testa en annan som efterliknar en bröstvårta som funkar kanon. Det krävdes lite lockande i början men nu tar hon den. Så mitt råd är att testa lite olika för smaken är som baken...
 
Sv: Magknip...

Vad lockade ni med?

Vi har försökt att ha på lite bröstmjölk, men icke....
Ska åka och köpa lite olika sorter imorgon...

Nu har Alice iallafall lyckats somna i pappas famn och sovit i 2 ½ timme :banana:
 
Sv: Magknip...

Nappen vi köpte är av märket NUK och finns i barnaffärer. Tror ej de finns i vanliga mataffärer. Enligt många så funkar denna napp bra för deras barn då den är utvecklad som en bröstvårta. Vi köpte den i silikon.
Första gången vi gav henne den så var det bröstmjölk på och vi gav henne den precis när jag slutat amma så hon hade sugandet igång. Hon hade den då en stund. Sedan när hon blev ledsen så gav vi henne den igen dock utan bröstmjölk och då rörde vi nappen vid hennes läppar så hon blev intresserad. Detta fick vi göra en 3-4 gånger vid olika tillfällen men nu tar hon den utan problem.
Om hon är riktigt ledsen och vi försöker ge nappen så dels så nuddar vi gommen med nappen då detta stimulerar sugandet. Ibland så behöver vi hålla emot några sekunder för att hon ska ta den. Alltså inte hårt utan ca 2 cm utanför munnen då hon trilskas ibland.

Lycka till !!
 
Sv: Magknip...

Hur har det gått med napp för er? Köpte vi några?
 
Sv: Magknip...

Elina spottade också nappen först, hon lät som hon fick kväljningar. Vi erbjöd henne den säkert varje dag i 2 veckor. Vi köpte både latex och silikon, men inget föll i smaken .. till slut lyckades vi, och då föredrog hon silikonnapparna, men det är tydligen jätteolika. Hos oss funkade det bäst när min sambo gav nappen, han har ju inte något mer lockande alternativ liksom ;) . Vi brukar föra den lite fram och tillbaka i sidled och knacka löst på nappknoppen för att stimulera sugreflexen, och sen får man hjälpa henne lite i början så att hon inte tappar den. Bara hålla lite stöd.

Första gången hon snuttade napp höll min sambo henne lite på sidan, som om han skulle amma liksom, men gav nappen istället. Då kan man hålla stöd med kroppen också så att när hon tappar suggreppet ligger nappen kvar ändå. De första gångerna känns det lite som man tvingar henne, men sen tog hon den själv. Vi kan ibland behöva övertala lite fortfarande (hon tog den första gången för en vecka sen) men när hon väl tagit den kommer hon ofta till ro. Enda problemet nu är att mina bröst inte hänger med och jag har så mycket mjölk att jag håller på att sprängas :D
 
Sv: Magknip...

Jag hade kunnat skriva hälften av dina inlägg Mitten, har haft det ungefär likadant. Sam tar också bara Nuknappen, den i latex. Fick tipset av min mamma att när de fått in nappen i munnen men inte vet vad man ska göra kan man smeka dem med ett finger på kinden, så sätts sugreflexen igång. Jag tycker nappen är jättebra nu, t ex om man kör bil eller de är snuttiga eller övertrötta. Bara man ser till att inte ha den där alltid liksom.
 
Sv: Magknip...

vi köpte NUK silikon.

Än så länge har hon ratat den.
Vi har försökt när hon har ammat klart och vill snutta mer, men hon inser ganska snart vad det är hon tuttar på.... haft mjölk på och till och med sovit med den i sängen så den ska lukta som mig...

Några mer förslag??
 
Sv: Magknip...

kl

Nikki har haft en del magknipskvällar tidigare. Jag undviker nu all form av mjölkprodukter. Undviker också sallad, då hon verkade reagera på det. (Tomater, sallad, gurka..)

Kan ju också vara som pmm säger, att hon är hungrig. Man har ju mindre mjölk på kvällen än på morgonen.

Hoppas det blir bättre.
 
Sv: Magknip...

Tyvärr inte :(
Men ge inte upp. Enligt vad jag hört så behöver vissa barn "vänja" sig vid napp. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om.
 
Sv: Magknip...

Tyvärr inte :(
Men ge inte upp. Enligt vad jag hört så behöver vissa barn "vänja" sig vid napp. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Så var det för vår lilla! Hon har tagit Esska silikonnapp nu. Och ingen annan napptyp får vi i henne :)

Bollen, om hon tar den och snuttar ett snutt eller två så är det jättebra, då kan man hålla i nappen lite och knacka på den och vicka lite på den, då brukar de suga tag ännu mer. Ibland vill de snutta men fattar inte riktigt att den ramlar ut om de inte snuttar på, liksom. Ge inte upp! Erbjud den då och då, ibland funkar det nästan bättre när hon är lite lessen, då kan man vicka in nappen, så att det blir rörelsen bebisen gör när den letar bröstet. Åh jag hoppas verkligen att ni kommer lyckas!! Lycka till!!
 
Sv: Magknip...

Vi fortsätter att försöka.

Men när vi sätter dit nappen för hon huvudet bakåt och försöker trycka ut den med tungan.
Tyvärr är hon sällan lite ledsen, här är det ssvart eller vitt, glad eller hysterisk...
 
Sv: Magknip...

Ah jag fattar ... om det är någon tröst gjorde Elina precis likadant först .. men ibland lyckades min sambo lirka in den. Jag lyckades inte, kanske för att jag luktade mjölk (?). Nu kan jag också få in nappen dock :)
Ge inte upp, en vacker dag går det :) Kanske be BVCsköterskan om hjälp vid nästa besök, vår lirkade när vi var där och lyckades.
 
Sv: Magknip...

ska dit på onsdag, så får jag rådfråga...
Nu har hon "skött sig" ganska bra igår och idag.... håller tummarna att det håller i sig resten av dagen....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er läste säkert min tråd för några veckor sedan om loppor. Det har tagit några vändor sedan dess, och jag börjar bli helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 186
Senast: Kakis
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 264
Senast: Amk
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 310
Senast: Sar
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 732
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp