Bukefalos 28 år!

Magproblem vid löp?

Muninn

Trådstartare
Min borzoi-flicka är inne på första veckan av hennes andra löp, och hon verkar inte alls bra i magen.
Har kräkts först en gång innan jul, två ggr på annandagen (då tog vi bort maten) och idag två ggr, gult segt slem. Då har hon alltså fastat ett dygn.

Hon verkar pigg f.ö, men jag blir lite orolig ändå. Har ställt fram kokt ris nu som hon kan äta, men det är hon inte intresserad av.

Kan de bli såhär under löpet, eller borde jag börja oroa mig? Tänkte ringa veterinär på måndag, men hur ska jag göra tills dess? mat/inte mat?


Stackars flicka. Tur det inte är så här varje månad :crazy:
 
Sv: Magproblem vid löp?

Min tik är precis likadan, har skrivit om henne i en annan tråd här på forumet, då jag vart orolig när någoins hund betett sig likadant när den hade magomvridning.

Min tik löper också, men hon är tre år så hon har löpt några gånger, men aldrig varit såhär att hon spytt .
 
Sv: Magproblem vid löp?

kanske inte förklarat ordentligt, hon har aldrig varit såhär och spytt vid tidigare löp.
 
Sv: Magproblem vid löp?

Håll koll på temp och om hon blir gasig och uppblåst. Blir hon det så är det akut. Kontakta veterinären för rådgivning redan ikväll.
 
Sv: Magproblem vid löp?

Pratade med Lundabygdens djursjukhus första gången hon spydde, där tyckte de att så länge hon inte kräktes upprepade ggr samma kväll eller blev allmänpåverkad behövde jag inte åka in.

Idag har hon ätit ris blandat med vanlig mat, hon är pigg och glad och har varit ute och traskat med husse flera ggr och varit som vanligt.
ringer veterinär på måndag (dags för vacc också), om hon inte blir dålig imorgon förstås.

Tack för svar :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 835
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 568
Senast: Kratus
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 123
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp