main coon och korat?

lillsmurfagirl

Trådstartare
passar dessa två kattraser ihop eller blir det pannkaka av allt? Jag skulle nämligen vilja ha en korat,medans killen vill ha en maincoon, tänkte man kunde skaffa en av varje, men vet inte om det blir så bra?
 
Sv: main coon och korat?

Nej, det är inte en kombination jag skulle rekommendera. Generellt är det bäst med raser med likartat temperament. Koraten är aktiv och extremsocial. MCO ganska laid back och visserligen social och väldigt trevlig men de skulle förmodligen tycka att en korat är en pain in the ass som aldrig blir "vuxen" och aldrig låter sina vänner vara ifred. Koraten passar bra ihop med tex kat.4 (siames, oriental m.fl), burma, devon och i vissa fall cornish rex, aby osv. Raser som trivs med mycket hålligång och sover i hög när de vilar.

Har man en äldre korat (säg 7-8 år) och skaffar en MCO-unge så kanske de ligger på samma nivå.
 
Sv: main coon och korat?

ville ha en korat pga dess egenskaper. Den är självklart mkt krävande, ser den som en hund fast det är en katt. Jag vill ha en aktiv katt som vill hänga med mig, som man kan lära trix osv. Men blir inte förän nästa år vi skaffar katt, så vi får fundera ut någon som passar bådas önskemål som passar ihop
 
Sv: main coon och korat?

Finns det inga andra raser som din pojkvän kan uppskatta? Somali, eller turkisk angora om han gillar semilånghår? Ocicat om han gillar den "vildare" looken? Det är också roliga, fartfyllda och påhittiga raser.

Jag kan förstå charmen med de mer lättsamma och lugnare raserna också, men jag hade inte trivts ihop med ragdolls, maine cooner eller britter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 665
Senast: sthu
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 851
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 734
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp