Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Maktlös

Fick telsamtal från grabbens skola att han hade varit där och försökt att få tillbaka depositionspengar på kläder som skolan lånat ut. Som tur var fick han inga. Han ska komma tillbaka imorgon för att få dom. Jag ringde polisen för att berätta det här, men vilket jobb att komma fram på telefon!!!!!!!!!!!! Ingen svarar på det numret som finns i katalogen. Fick "bakvägen" tag på ett annat nr, efter en evighet svarar nån där. Samma visa igen, personuppgifter, signalement mm. Jag menar dom har ju redan allt sånt!! Jo dom skulle skicka ut en bil. Åkte själv in till byhålan men inget napp. Pratade med poliserna. Det visade sej att dom hade sett honom men vågade inte ingripa?????? pga att det var tre stycken ungdomar till!!!!!!!!!! Jag blir vansinnig. Snurrade runt stan ett tag men ingen grabb. Bara att åka hem och vänta, igen.
 
Sv: Maktlös

Skönt att du fick ett livstecken från honom!

Märker att polisens inställning till lysta ungdomar inte förbättrat sig sedan jag jobbade med ungdomar :smirk: Vilken :devil: klen ursäkt av polisen!!! Man börjar ju undra om det finns någon anledning til att lysa ungdomar som är på vift som din son när polisen ändå inte tar det på allvar!
 
Sv: Maktlös

Jag håller med Bosse Ringholm ibland.............
 
Sv: Maktlös

Usch vilken fruktansvärd situation och polisen verkar ju konstiga som inte plockade in honom när dom såg honom. Kan inte göra så mycket förutom att skicka massor av stödkramar.
 
Sv: Maktlös

Görel skrev:
Det där förstår jag inte. Ska inte klienter placeras hos dig om du är familjehem eller jourhem eller vad du nu är :confused:

Jourhem...men vad jag menade var hjälpen jag ska få, typ kontakt med Bup, tandläkarvård,mm...
Självklart ska dom till mig, men det ska inte bara vara en slags förvaring tycker jag... det känns som om dom "släpper det mesta" när de väl fått "ut" dom någonstans...det finns alltid andra som är mera akuta...
 
Sv: Maktlös

I går kväll ringde sonen.!!!!!!!!!! Han var på hemmaplan och ville bli hämtad. Det var för jobbigt tyckte han för alla bara jagade honom och skulle slå ihjäl honom.

Vad gör då en lättad mamma? Jo åker in för att hämta, men ringer samtidigt polisen så att dom kan köra in honom till Maria Ungdom för avgiftning........

FY FAAAN vad rutten jag känner mej. Samtidigt vet jag att det är det han behöver. Han var påverkad och luktade haschrök. Han skulle aldrig ha följt med mej om jag hade skjutsat in honom.

Tänk, här ringer han till sin mamma för att få hjälp i en svår situation, och så blir han förådd, som han känner det. Han kommer aldrig att lita på mej igen.
 
Sv: Maktlös

Åhh vad sköänt att han är återfunnen, relativt "hel"!!!
Hoppas han haft jobbigt,så han inte får för sig att dra igen!!!

Lycka till i fortsättningen
 
Sv: Maktlös

Han kommer visst att förlåta dej, du gjorde det av kärlek :love: , och inte av elakhet...
Men det kanske tar ett tag :cry:

Håll ut, jag tror att ni tids nog reder ut allt.
Och just nu är han väl i "trygga händer"??

Tänker på er!
* jenny *
 
Sv: Maktlös

Tack för alla kramar och visat stöd.

han är ju tillbaka och ska vidare till ett behandlingshem, så på sätt och vis känns det som en början. Bara det inte blir uppförsbacke hela tiden. Det vet jag inte om jag orkar. Kram /Monika.
 
Sv: Maktlös

Monkas skrev:
Tänk, här ringer han till sin mamma för att få hjälp i en svår situation, och så blir han förådd, som han känner det. Han kommer aldrig att lita på mej igen.
Om några år, när han är vuxen och har ordnat sin tillvaro, kommer han att tacka dig för att du "förrådde" honom.
 
Sv: Maktlös

Monkas skrev:
Vad gör då en lättad mamma? Jo åker in för att hämta, men ringer samtidigt polisen så att dom kan köra in honom till Maria Ungdom för avgiftning........

FY FAAAN vad rutten jag känner mej. Samtidigt vet jag att det är det han behöver. Han var påverkad och luktade haschrök. Han skulle aldrig ha följt med mej om jag hade skjutsat in honom.

Tänk, här ringer han till sin mamma för att få hjälp i en svår situation, och så blir han förådd, som han känner det. Han kommer aldrig att lita på mej igen.

Du gjorde helt rätt så gör en förälder som verkligen bryr sig om sin son. En förälder som inte hade brytt sig hade kört honom dit han ville och struntat i det hela. Det måste ju varit hur svårt som helst för dig att göra det du gjorde, det var väldigt starkt tycker jag. Kram och lycka till, hoppas det kan bli bättre i framtiden även om vägen är lång och tung.
 
Sv: Maktlös

Monkas skrev:
Joooo........Det känns som alla lämnar en i sticket. Vi har i flera år bett om ordentlig hjälp, svaret man får är "vi avvaktar och ser, det blir nog bra". Jag spyr på det.

Håller med dig fult.Det som man som förälder gör för sina barn. Tycker oftast myndigheter och andra organ ska reka. Dom tycker gjärna att vi föräldrar bara överdriver. Vi känner dom låt oss få hjälpa till att stäma i Bäcken i tid. Tro oss mer. Hoppas allt löser sig.
 
Sv: Maktlös

Nu ringer grabben igen och vill bli hämtad på behandlingshemmet. Där ska han minsann inte stanna, för dom har en minimitid på tre månader. Han har varit agressiv och slagit sönder grejor och sen gett sej iväg till fots. Vi pratar väldigt länge han och jag. Ibland låter det på honom som att han håller med mej och i nästa stund är man inte värd ett ruttet öre. Han börjar att prata om självmord, att han står på en hög bro och ska bara hoppa........ Precis då bryts samtalet, jag blir vansinnig och ringer b-hemmet. Då har han kommit tillbaka under tiden som vi har pratat och är inne på toan. Usch, jag har aldrig varit så rädd. Senare ringer jag till b-hemmet, grabben har gått med på att stanna till i morgon. Snacka om att ta en dag i taget. Jag är rädd...........
 
Sv: Maktlös

Önskar att jag var irl hos dig så jag kunde hålla om dig hårt. Verkar som du behöver det. Är han LVU:ad eftersom han sitter på b-hem? Är han det så akn han inte bara gå sin väg.

Skickar massa massa styrkekramar till dig och hoppas du får det stöd du behöver. Försstår att du är rädd. Vet inte vad jag ska skriva för det spelar egentligen ingen roll vad jag skriver. Inget blir bättre för det.

Jag tänker på dig och vill att du ska veta det.
 
Senast ändrad:
Sv: Maktlös

Ja det verkar ha lugnat ner sej med grabben nu. Men det har varit jobbiga och skrämmande dagar. Igår morse så ringde han igen och var heltokig, skulle minsann inte stanna en sekund där på hemmet, hellre dog han. Personalen menade att det var väldigt nära en psykos????? Hallå, är det inte dags att han får träffa en läkare akut då. Dom menade att det blev nog värre om dom skulle köra honom till ett sjukhus som har psykakut, chansen är stor att han sticker då. Javisst, men ta dit en läkare då för sjuttsingen. Jo dom skulle göra vad dom kunde. Efter en stund ringer soc, då försöker dom att få tag i en plats på ett annat hem där dom är bättre på "psykbiten". Vad dom ska krångla till det hela tiden. Telefon går varm hela dagen, men inget konkret händer. Jag skäller ut personalen på hemmet, socialsekreteraren, socserkreterarens chef, mfl, samtidigt som jag försöker lugna sonen.

Grabben behöver ju hjälp med att få sova. Han har abstinens och är upprörd över att alla nu besämmer över honom. Det är omöjligt att orka ta tag i något om man inte kan sova. Jag menar inte att han ska "gå på" sömntabletter, utan bara få hjälp en eller ett par nätter. Men det får han inte. När jag pratar med honom idag så berättar han att han har sovit ca en timme. Han får inte heller sitta uppe och titta på nån tråkig film på tv.

Imorgon åker vi och hälsar på honom och lämnar kläder. Håll tummarna att vi slipper bråk och konflikter då.

Tack alla här för ert stöd, tröst och alla kramar. Det gör livet lite lättare.
 
Sv: Maktlös

Hur går det?


Jag hoppas allt ordnar sig för er....
 
Sv: Maktlös

Just när det gäller sovande är det viktigt att ungen får hjälp med det. Hjälpen behöver dock inte bestå av piller. Det beror på vad han gått på. AT på centralstimulantia kan vara överjävlig och det är många som inte alls kan somna trots att det är just sömn de behöver. Går det för långt kan det utlösa en psykos.

Det är inte ovanligt att man börjar se och höra saker som inte är verkliga under en sådan AT. Paranoia hör också till, men det är olika hur den yttrar sig. Vissa ser poliser i varje buske, andra tror att folk är ute efter att ha ihjäl dem osv. Paranoian blir värre ju längre man är vaken. Till slut kan man inte sova hur gärna man än vill. Man hör och ser saker överallt.

I sådana lägen kan det vara skönt och hjälpande med sällskap och att få glo på någon trist på tv. Att bara ligga i en säng och lyssna efter röster i sitt eget huvud hjälper sällan. Till slut däckar de flesta. Kroppen orkar inte hur länge som helst. Tyvärr kan det då bli så att man sover typ tre timmar och sedan vaknar man till och cirkusen börjar om igen. Rösterna är tillbaka. Det kan ta många dagarna innan man kan somna normalt igen. Här kan sömntabletter av olika slag hjälpa. De kan göra så att man får sova en hel natt och ge kroppen en chans att återhämta sig något.
 
Sv: Maktlös

När jag orkar så ska jag berätta fortsättningen, just nu är det rörigt. Det känns enormt skönt att få stöd och kramar från er alla här på buke, tack.
 
Sv: Maktlös

Monkas skrev:
När jag orkar så ska jag berätta fortsättningen, just nu är det rörigt. Det känns enormt skönt att få stöd och kramar från er alla här på buke, tack.

Förstår dig...tänker på dig...många varma kramar...
 
Sv: Maktlös

Hoppas att du mår bra själv. Ja, så bra som det nu går med. Du vet vart jag är. Vill du prata av dig med en som "varit där" så finns jag här.
Kram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 655
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 850
Senast: Lhas
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 626
Senast: Emtherlia
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp