Måla badrumsgolv?

Elinkan

Trådstartare
Är det någon som har testat att måla en våtrumsmatta i badrummet?

Är så sanslöst trött på vår 90-tals aprikosrosa historia i badrummet så jag funderar på om man kan måla den och få ett snyggt och hållbart resutat.

Anyone?

:bump:
 
Sv: Måla badrumsgolv?

Vår granne målade sin aprikosrosa plastmatta som fanns i groventren/tvättstugan. De frågade i färghandeln.
De har haft så ett år och vi blev så sugna på att göra likadant med vår aprikosrosa likadana matta att vi nu har köpt rengöringsmedel och måla.
Vi vill inte börja totalrenovera groventren/tvättstugan utan tänkte göra en lightvariant.
 
Sv: Måla badrumsgolv?

Åh det låter ju superspännande, hoppas det blir bra! Vad blir det för färg?

Håller med dig om det där ang helrenovering, väggarna är helkaklade i vitt så det känns ju onödigt att riva ner. Man är ju tyvärr inte gjord av pengar...
 
Sv: Måla badrumsgolv?

De målade sitt golv brunt då det passade med inredningen. Vi har köpt grått. Vi resonerade som så att även om vi får måla om efter något år så är det ändå värt det. Vi är inte less övrig inredning utan bara golvet.
 
Senast ändrad:
Sv: Måla badrumsgolv?

Vår granne målade sin aprikosrosa plastmatta som fanns i groventren/tvättstugan. De frågade i färghandeln.
De har haft så ett år och vi blev så sugna på att göra likadant med vår aprikosrosa likadana matta att vi nu har köpt rengöringsmedel och måla.
Vi vill inte börja totalrenovera groventren/tvättstugan utan tänkte göra en lightvariant.

Jag har också funderat på att göra något åt den aprikosrosaaktiga våtrumsmattan i badrummet, men har inte heller råd att göra helrenovering i dagsläget. Grått golv hade varit ett rejält lyft! Vilka produkter blev du rekommenderad att köpa och hur ska du gå tillväga?
 
Sv: Måla badrumsgolv?

Låter väldigt intressant! Vi har precis målat över våra hysteriskt fula bruna våtrumstapeter (sånnadär plastiga saker med mönster) vita och det blev jättefint. Men golvet är smällfult så det måste oxå fixas men hur?

Har funderat på trätrall men det är ju så dyyyyrt
 
Sv: Måla badrumsgolv?

Ja både dyrt och jag tycker det verkar så hemskt opraktiskt med trätrall, det måste ju trilla ner en massa smuts mellan tycker jag? Men snyggt är det...

Jag var nästan lite sugen på högblankt svart, men det kanske är att utmana smuts-ödet lite för mycket?

Har ni som målat använt blank eller matt?
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon här som har testat att använda dekorplast över hela köks- eller andra skåpluckor? Hur hållbart blev resultatet? Skitfult...
2
Svar
22
· Visningar
3 302
Senast: Septicemia
·
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 355
Hemmet Vi har en våtrumsmatta i vårt Tvättstuga/badrum från 1976. En grågrönvariant som är allt annat än snygg. Dock är den godkänd av...
Svar
13
· Visningar
12 647
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Anonymt nick men "van"(?) bukefalist... Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Egentligen undrar jag om det finns flera som inte har...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 392
Senast: modig2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp