Bukefalos 28 år!

Måla våtrumsmatta

lizzie

Trådstartare
Vi har en våtrumsmatta i vårt Tvättstuga/badrum från 1976. En grågrönvariant som är allt annat än snygg. Dock är den godkänd av försäkringsbolaget att den fortfarande håller tätt.

Därför funderar jag på fräscha upp det hela med att måla våtrumsmattan med våtrumsfärg. Både väggar och golv.

Är det någon som gjort något dylikt?

/Lizzie
 
Vi har en våtrumsmatta i vårt Tvättstuga/badrum från 1976. En grågrönvariant som är allt annat än snygg. Dock är den godkänd av försäkringsbolaget att den fortfarande håller tätt.

Därför funderar jag på fräscha upp det hela med att måla våtrumsmattan med våtrumsfärg. Både väggar och golv.

Är det någon som gjort något dylikt?

/Lizzie
Jag planerar att göra något liknande så du får gärna uppdatera hur det går. :)
 
EN tanke som jag inte vet om den har relevans, är det inte risk att färgen påverkar mattan så den inte längre är våtrumssäker. Det är lösningsmedel mm i färgen och den kan påverka mattan antar jag.
 
Jag har målat i tvättstuga och lilltoan. Golvet gick från nednött 80talsrosa till grått.
Har bara haft det en månad ännu så jag kan inte säga något om hållbarheten än.
 
EN tanke som jag inte vet om den har relevans, är det inte risk att färgen påverkar mattan så den inte längre är våtrumssäker. Det är lösningsmedel mm i färgen och den kan påverka mattan antar jag.

Planen är att använda våtrumsfärg som är godkänd för våtutrymmen och våtrumssäker.

/Lizzie
 
Vi har nyss gjort det, målade dock bara kanten som går upp på väggen och sen väggen i samma färg, la sen en pvc-matta ovanpå. Blev supersnyggt! Hade tänkt måla hela golvet men sprang på mattan av en slump på hornbach.

Mannen målade golvet i sin lägenhets badrum precis när vi träffades, det var knöligt och tog en j-vla tid och han fick göra om det då färgen inte fäste första gången.
Att sandpappra lätt och tvätta golvet ordentligt är verkligen A och O.

Före och efter-bild på vår tvättstuga.
CF392703-627C-480C-9E7A-09C6D61A88D2.jpeg
 
Vi har nyss gjort det, målade dock bara kanten som går upp på väggen och sen väggen i samma färg, la sen en pvc-matta ovanpå. Blev supersnyggt! Hade tänkt måla hela golvet men sprang på mattan av en slump på hornbach.

Mannen målade golvet i sin lägenhets badrum precis när vi träffades, det var knöligt och tog en j-vla tid och han fick göra om det då färgen inte fäste första gången.
Att sandpappra lätt och tvätta golvet ordentligt är verkligen A och O.

Före och efter-bild på vår tvättstuga.
Visa bifogad fil 18568

Snyggt!

/Lizzie
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 100
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 082
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 602
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp