Bukefalos 28 år!

Måla linjer hur??

S

Svanhild

Vill såååååå gärna ha de där snygga linjerna på vagnar vi renoverar. Fråga är hur tusan målade de så snygga raka linjer förr? Målade de på fri hand med nån specialpensel eller hade de nåt verktyg med nån pensel i de drog längs vagnarna på nåt sätt?
 
Sv: Måla linjer hur??

Först tränade man 1 mil sen var man mästare enligt uppgift .Redskapet var hårsläpa ,en smal pänsel med ca2tum hår som släpade ,också som jag läst . Idag kan man köpa en trissa som släpper färg de skall enligt uppgift vara bra .när du är mästare kom hit och linjera .
 
Sv: Måla linjer hur??

OJ:eek: Harkel... med andra ord målade de på fri hand!! Helt otroligt så duktiga de var!!

Själv får jag nog hitta på nån annan variant än att träna en mil... det kändes drygt:rofl:

Den där trissan... har du nån aning vart man kan få tag på sådan?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 194
Senast: Silver Girl
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 827
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 326
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp