Bukefalos 28 år!

Mammakläder

Mammas

Trådstartare
När började ni använda mammakläder? Mina sista par jeans jag har kunnat ha börjar klämma åt så dant nere på magen och igår provade jag ett par mammajeans jag fått av svägerskan, och de var underbara! Satt mycket bättre och var skönare än vilka mjukisbyxor som helst (eller iaf de jag har :p)! Blir nog jag som går och shoppar på mammaavdelningen snart, om inte annat för hemmabruk.

Tänkte hålla det hemligt på jobbet ett tag till, och här har jag beställt ett par byxor i större storlek som jag hade tänkt kunna ha ett tag. Då jag inte tror mammabyxor finns som skyddsbyxa tror jag inte att jag kan jobba kvar när jag byter till mammabyxor tyvärr, då måste jag nog byta arbetsplats och/eller arbetstider. Jag jobbar som väktare och på min nuvarande placering måste jag ha skyddsbyxor.
Hur länge tror ni att jag kommer överleva i ett par vanliga byxor av stor storlek?

Sedan funderar jag på om någon som varit gravid under sommaren kan svara på lite frågor.
Har en hel del kjolar med väldigt flexibla resår, kan man hoppas på att kunna använda dessa?
Finns det roliga mammakläder i lite svalare modell?


Förstår att allt är individuellt, vill bara veta era erfarenheter. Är nu i vecka 15, och har kännt av detta problem ett tag (en elelr ett par veckor). Var väl inte mager när jag blev gravid heller, det spelar också in logiskt nog. :angel:
 
Sv: Mammakläder

Började med mammabyxor i v 15-16tror jag... Före det hade jag ETT par låga jeans som funkade... Har beställt ett par mamma-shorts från Ellos också, med tanke på sommaren.

Nu är jag i vecka 21 och det finns inte en suck att vanliga byxor går på (ja mjukisbyxor och leggings då....). Jag har t.o.m. fått börja sortera blend överdelarna, lite mer figursydda skjortor går ju inte att knäppa mera...:crazy: