mammor vinter 2010/2011

R

restless

Hej!
Vet inte om det finns en tråd för oss som ska ha bebis till vintern, men annars vore d kul om alla hängde på här! :)
Ja o sambon väntar vårt första barn!:love::banana:
Han/hon beräknad att titta ut i mitten av december, så e ju ett tag till.. Är förmodligen i vecka 11 nu.. Bör kunna stämma, börjar bli tajt i midjan på jeansen:angel:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag hängde på i höstmammor-tråden men bättre med en sån här tråd ju!

Jag väntaro ckså mitt första barn :love:

Jag är beräknad enligt barnmorska och journal till den 2/12 men jag vetj u när det skedde sas, så jag vet att det snarare är dryga veckan senare, 10/12 som stämmer bättre. Är utifrån mina egna beräkningar i v11+4.

Mått pyton till och från, och ikväll kaskadspydde jag i "okända" människors toa. Skäms men så blir det ibland.

Känner inget på kläderna direkt men enligt pojkvännen syns det på magen nu. JAG ser på magen i alla fall, har gjort i typ 1 vecka, även fast det bara är pyttelite.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Hej!

Min sambo å jag väntar också vårt första barn :love::laugh:

Beräknat till den 16 december!!! Jag har fått en liten mage men bebisen borde väga runt 40 gram, så frågan är om det inte är alla goa mackor som lindrat illamåendet å att man är som en annan gasbalong :o

Skall bli kul iaf att följa er här i tråden då allt är så spännande å nytt!!!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag tror jag ska våga kasta mig in här jag också... Väntar mitt första barn med BF 11/12. Har inte mått illa alls, däremot har jag varit sådär "ge mig mat genast annars svimmar jag"-hungrig, så knappt 2 kg har jag gått upp. Men än så länge inga problem att dra åt skärpet på det vanliga hålet :bump:
Vi fick lite hjälp med att lyckas, så jag ska på ett tidigt ultraljud inom de närmaste veckorna, det är jag glad för!
Är i vecka 11+4 idag :laugh:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Vi ska också ha bebis i December! Är i v10+0 idag och har mått lite konstant illa sedan vecka 5. Trött så att jag storknar men har sluppit spy. Har trots liten lust på mat redan gått upp i vikt och har faktiskt redan lite mage. Svullna tarmar och fläsk förvisso, men det är svårt att klä sig så att man inte visar upp för mycket på jobbet ännu.

Var på VUL i måndags och fick se den lilla potatisens hjärta slå. Det var häftigt. Om 2,5 v ska jag på UL och hoppas då få se lite mer "armar och ben".:)
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Åh vad kul med en tråd där jag också passar in!! Jag och min sambo ska också ha vårt första barn i december! Är beräknad till ca 22 december, men det kan ju ändras efter ultraljud och så... Är i vecka 10+1 nu!

Jag mår illa till och från hela tiden. Spyr inte så ofta men det händer. Måste småäta jämt också för att illamåendet ska hållas i schack! Jag har fått lite mage men det beror nog mer på småätande :angel: än på bebis...
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Va kul!:)
Haha! Känner igen det där "ge mig mat annars svimmar jag"! :crazy: Kändes helskumt i början, men nu har det släppt lite iaf..
Förutom det har jag knappt märkt något alls av att jag e gravid innan! Fast nu börjar det kännas både här o där! Va ute o red en sväng idag o d e ju så man känner för o linda nått hårt runt "överdelen" :rofl: ajajaj!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Va kul!:):)
haha! Känner igen det där "ge mig mat annars svimmar jag"! Kändes verkligen så! fast det börjar släppa nu.
Annars har jag knappt alls kännt av att jag är gravid! Hiskligt trött bara.. Känns som jag sover bort mer än halva dygnet! :grin: till kl ett på dagen klarar jag det, men sen bara måste jag sova en stund:angel:

Vågade ställa mig på vågen igår.. Har gått upp 2 kg.. Börjar synas mer o mer på magen.
Mina vanl byxor passar fortf, men e lite från dag till dag, men kunde tydl bero på att man samlar på sig olika mkt vätska..:confused:
Ridbyxorna passar inte alls i midjan så fick låna en uppsättning med olika större storlekar av en kompis igår!:love:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Ojsan! Blev lite konstigt där!:angel:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Vad skönt att höra att det är fler som blivit runda om magen redan nu!! Min kära mamma påpekade när jag visade henne min mage "nog är den rund, men inte är det bebisen ännu!" :angel: Jag vet inte exakt vad jag gått upp, kankse 2 kg eller nåt, men det känns som om det är minst 10 kg och allt har satt sig på magen, den är i alla fall uspänd och svullen... Jeansen sitter inte direkt bra längre (hej muffinseffekten!). Det får bli klänning och tunika som döljer lilla kulan.:o
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag upptäckte igår att jag gått ner 2 kg sen för 4 veckor sedan och blev då väldigt orolig, då jag hört om miljögifter som är bundna i fettet som frisläpps när man går neri vikt (därför dåligt attgå ner i vikt när man är gravid eftersom fostret är känsligare för gifterna än jag som vuxen). Men jag tror det mest var vätska som jag hade gått upp då, gick upp 2 kg på rekordkort tid när jag blev gravid, ochblev som en ballong över magen och lite svullen i benen etc. Nu är jag inte lika "vätskig" och tog kort på magen i spegeln häromdagen och blev förvånad över att den är såpass "liten", den både känns och syns (för de som vet) nu i alla fall. Men kan fortfarande utan problem ha mina jeans etc och det känns bra, det där med att hitta mammajeans som jag tycker är fina blir nog en svår historia.

Jag mår fortfarande illa mest halva dagarna och jag hoppas verkligen det ger med sej snart.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Berättade precis på jobbet, min chef har vetat sen vecka 8 då jag var så trött hela tiden. Känns iaf jättebra då alla blev så glada å med ens var vi igång med graviditetssnacket :laugh:

Går in i vecka 13 nu vilket känns väldigt skönt! Mår inte illa längre slutade under förra veckan med det! Fortfarande trött och har fortfarande en inbyggd mat å sov klocka som jag får lyda skarpt ;) annars mår jag kanon!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

"kl"

Hihi, nu får jag också vara med :banana:.
Är i första månaden med första barnet, testade i tisdags, så jag har inte ens varit på första kollen än.

Om jag räknat rätt kommer den ut i början av februari.
När började ni få era gravidsymptom? Själv känner jag inte något alls än så jag tycker det känns så exremt overkligt.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Var på ett tidigt ultraljud idag, hur spännande som helst! Och jo, det fanns en liten filur där, med stora fötter (hur nu det går till, jag har stl 35 och blivande pappa stl 40).
Blev preliminärt tillbakaflyttad en vecka, till 11+5, efter mätning av skallbenet.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Här har ni en vintermamma till. :banana:

Väntar mitt och makens första gemensamma barn (han har ett sedan tidigare).
Är min andra graviditet då den första slutade i ett MA.

Idag har vi varit och titta på bönan för andra gången. Lilla pyret var mycket nyfiken på vad det var som hände och vände huvudet efter ul mojjen hela tiden. Var så skönt att se att bönan mådde bra och fortfarande var vid liv så nu hoppas jag kunna njuta lite mer av min graviditet.

Enligt mina uträkningar så är jag i 14+3 idag. Läkaren mätte och kom fram till 14+2 så det verkar ju stämma bra. Blir bebis lagom till Lucia med andra ord :)
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag får väl hoppa med i den här tråden också nu då :D Var med i vintertråden förra året också, så här går det undan med barnverkstan.

Är beräknad till den 3/2 enligt egen uträkning, enligt barnmorskan den 6/2 (vår första är född den 6/2 i år).
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Nu har jag oxå berättat på jobbet! Dom blev jätteglada! :)
Fick visa lilla magen me, (som jag tycker ser jättestor ut) men nja..
nu visste dom ju, men alla enades om att det knappt syns!
Tänk att man kan ha så olika uppfattning!:rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 825
Senast: Saeta
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 814
Senast: Mirre
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 210
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 416
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp