Bukefalos 28 år!

mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Det är alldeles underbart när allt ser bra ut. Jag har först inte vågat titta, sen har maken fått peta på mig och försynt säga att det är ok att titta på skärmen :)
Men min hjärna är inte alls med trots UL. Hoppas att det 3:e ger större effekt :D
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Det är alldeles underbart när allt ser bra ut. Jag har först inte vågat titta, sen har maken fått peta på mig och försynt säga att det är ok att titta på skärmen :)
Men min hjärna är inte alls med trots UL. Hoppas att det 3:e ger större effekt :D

Första gången var hemskt! Sedan var det bara en vecka till nästa gång, så då vågade jag slappna av lite....
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Jag kan oxå haka på här! Är beräknad den 13/1 enligt familjeliv. Denna gång blir det ul i vecka 16 iom att det inte gick så bra sist...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=992852

Men denna gång KAN det ju inte bli samma sak så jag hålelr modet uppe, men lär inte våga titta på skärmen försen läkaren säger att det är bra! Ska få göra ul med en läkare på en gång så vi verkligen vet säkert vad som komma skall!

Ush vad nervös jag blev nu... om 3 veckor vet vi! Ul den 30:e juli...
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Åhh Grattis!! :banana:

Håller alla tummar och tår för eran skull att allt ser bra ut den här gången!! :)
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Vad glad jag blev av att se dig här!

Grattis och hoppas det går bra!! (det gör det nog:))
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Jag kan oxå haka på här! Är beräknad den 13/1 enligt familjeliv. Denna gång blir det ul i vecka 16 iom att det inte gick så bra sist...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=992852

Men denna gång KAN det ju inte bli samma sak så jag hålelr modet uppe, men lär inte våga titta på skärmen försen läkaren säger att det är bra! Ska få göra ul med en läkare på en gång så vi verkligen vet säkert vad som komma skall!

Ush vad nervös jag blev nu... om 3 veckor vet vi! Ul den 30:e juli...

Håller tummarna jättehårt för dig. Då är det både du, jag och MayDay som är här efter mycket svåra upplevelser under förra graviditeten. Hoppas det går bättre för oss alla den här gången!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

KL

Idag har jag varit på mitt 3:e UL och det som kallas RUL. Och det gick bra! :banana: Har varit hysteriskt nervös och verkligen fruktat denna dag men till skillnad mot sist så var allt finemang. Trodde att jag skulle bryta ihop redan på vägen dit men som tur är så var underbara fina maken lika fantastisk som vanligt. Han var däremot lite mer skakis efteråt när nervositeten släppte och han verkligen kunde känna efter. Kanske att jag äntligen kan slappna av lite och faktiskt njuta av att jag är gravid. Just nu är jag i vilket fall bara ett enda stort fånigt leende med huvudet långt uppe bland molnen. Också blev jag tillbakaflyttad 5 dagar. Trodde faktiskt att jag hade stenkoll på äl men tydligen inte :) Så pyret väntas nu till den 7/12. :D


Och förstås... Grattis Soffipropp! Instämmer med Wilfa och håller tummar och tår för att det ska gå bra för oss alla!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Åh vad kul! Jag har två veckor kvar till mitt, pga semestrar så var det jätteont om tider så jag är enligt mina beräkningar i vecka 20+1 då. Lite sent, men enligt BM inte FÖR sent och så ser man kanske lite mer då.
Jag är en sån som tjuvkikar på julklappar, så det vore ju kul att se om det är en pojke eller flicka :D

Apropå barnvagn så tänker vi köpa en begagnad av modell "stadig". Snöröjningen här brukar vara rätt dålig, så vi behöver nåt som är lite terränggående. Är inne på en Brio Duo. Vet dock inte hur man ska göra, har hittat enbart vagnen med ligg- och sittdel för runt tusenlappen, eller vagn med miljarders tillbehör för typ 1800... Visst måste väl regnskydd, myggnät, åkpåse, skötväska, parasoll etc vara sånt som är bra att ha och som oftast inte är utslitet efter ett barn?
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Vi tjuvkikade och det syntes solklart vad det var. En liten kille ska vi få och han visade glatt upp utrustningen.

Vi letar också vagn begagnat och det jag kan tänka mig är att parasollen kan bli solblekt och att kanske skötväskan kan bli sliten lite beroende på hur mycket man har lastat i och liknande. Väskor i övrigt har ju en tendens att ge sig i spänne och drakedjor så det är säkert samma på skötväskor. Men det låter ju som ett kanon pris för vagn med så mycket tillbehör så skulle du behöva köpa ny väska så är ju inte det hela världen! :)
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Tack allihopa =)

Nu börjar Ul närma sig... å jag mår inge vidare alls... Folk säger åt mig att sluta oroa mig å tänka positivt, men hur lätt är det?:crazy:

Jag önskar att det kunde vara typ nu! Vill veta om bebis är frisk denna gång eller inte... :cry:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Kan tänka mig att det inte är så lätt att slappna av... Håller tummarna för att allt ser toppen ut på UL!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Just skötväska köper jag gärna ny ändå, väskoman som jag är :D
Om sen parasoll och sånt är lite solblekt stör inte, så länge det är funktionellt.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Tack allihopa =)

Nu börjar Ul närma sig... å jag mår inge vidare alls... Folk säger åt mig att sluta oroa mig å tänka positivt, men hur lätt är det?:crazy:

Jag önskar att det kunde vara typ nu! Vill veta om bebis är frisk denna gång eller inte... :cry:

Jag har tänkt mycket på dig sen förra året och undrat hur det gått. Min tumme kommer att hållas hårt!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag köpte en Brio 05:a som knappt var sliten alls trots att två barn använt den. 500:- kostade den. Kanon. Tror att de lite större märkena är hållbarare än de billiga.


Men vad gör jag i denna tråden? Mannen vägrar ju släppa till så jag kan få vara med här.:mad:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl*

Tack allihopa =)

Nu börjar Ul närma sig... å jag mår inge vidare alls... Folk säger åt mig att sluta oroa mig å tänka positivt, men hur lätt är det?:crazy:

Jag önskar att det kunde vara typ nu! Vill veta om bebis är frisk denna gång eller inte... :cry:

Usch, det är hemskt att vänta. Vi har 3 veckor kvar till RUL, men jag måste ringa spec. mödravården i morgon. Fick resultatet på KUB-testet i dag, 1:815. Och även om det är låg risk, så hade maken och jag bestämt oss för att om det var sämre än 1:1000 så ska vi göra fv-prov. Så just nu mår jag inget vidare och maken sitter och stirrar framför sig med tomma ögon...
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Du får ursäkta min okunnighet, men vad är ett KUB-test och vad mäter det?

Jag förstår att det inte gick så bra sist och jag hoppas att det även för dig går jättefint och att ni får en fin liten unge i vinter.
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Hoppas att allt visar sig vara bra!!! Håller tummarna!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Håller tummarna för att allt är bra!
Hur länge måste ni vänta för att göra fv-provet? Eller kan ni kanske få göra det direkt? En stor kram till dig, du ska se att det ordnar sig, det är ju vår tur nu!


Soffipropp: Jag körde på struts metoden :) Var galet orolig och nervös men stoppade huvudet i sanden och låtsades som inget. Kanske inte den smartaste metoden men det hindrade mig från att stressa sönder fullständigt. Håller tummarna lite extra. Du ska se att det kommer att gå fint!
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Du får ursäkta min okunnighet, men vad är ett KUB-test och vad mäter det?

Jag förstår att det inte gick så bra sist och jag hoppas att det även för dig går jättefint och att ni får en fin liten unge i vinter.

Man mäter en vätskespalt i nacken på fostret med hjälp av ultraljud och kombinerar det med ett blodprov på mig. Sedan kan man beräkna risken för att barnet ska ha allvarliga kromosonförändringar och utifrån det besluta om man vill göra fostervattenprov eller inte.

Förra gången hade vi ett riskvärde på 1:2840 vilket är jättebra. Är risken större än 1:300 rekommenderas man att göra fv-prov. Så 1:815 som vi hade nu är inte jättedåligt, men sämre än vad vi hade hoppats på....

Men, MayDay, hoppas du har rätt och det är vår tur nu :bump:
 
Sv: mammor vinter 2010/2011

Håller tummarna för att allt är bra!
Hur länge måste ni vänta för att göra fv-provet? Eller kan ni kanske få göra det direkt? En stor kram till dig, du ska se att det ordnar sig, det är ju vår tur nu!
QUOTE]

Måste vara 16 fulla veckor, och jag är 15 fulla i dag. Så, minst en vecka till. har ringt och lämnat meddelande till min BM nu på morgonen så jag hoppas hon ringer snart så jag kan få en tid!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 964
Senast: Saeta
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 857
Senast: Mirre
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 343
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 473
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp