Bukefalos 28 år!

Man blir ju ledsen!!

T

tretjak

Vet inte riktigt om denna tråden passar här men...Brukar roa mig med att sitta och kolla in annonser på hästar till salu och satt här och kikade på sidan hästar 10.000-30.000 kr. Tittade närmare på en arabhingst på tre år som säljs VÄLDIGT billigt och blev gråtfärdig av den bild som annonsören satt in där! Hur mycket får man vanvårda sina hästar innan någon runtomkring reagerar?! Något mera ynkligt har jag inte sett på länge, mager som en skrika och päls som jag vet inte vad. Någon som vet vart man kan vända sig med tips om vanvårdade djur? Nu tycker säkert någon att det kan man inte avgöra utifrån en bild och att man inte ska hänga ut någon etc men gå in och kolla själva så får ni avgöra! :cry:
 
Som sagt var det är svårt att avgöra på en bild. Hästen ser dock lite ledsen ut i blicken.
 
*hmmm*
Jag skulle nog vilja påstå att hästen på bilderna inte är 3 år,det ser snarare ut som åringsbilder,vilket det faktiskt kan vara på samma häst,eller hur? Och åringar tillhör ju oftast inte det snyggaste precis.Dessutom med full vinterpäls..
Varför måla f-n på väggen innan man vet fakta?
 
e svårt och avgöra med bara bilder men tycker annonsen verkar konstig överhuvudtaget. Varför inte ägaren har algt ut den istället för nån som inte vet nåt om hästen verkar ju konstigt :confused:
 
ja inte är det bilder på någon treåring iaf!!!
Snarare en som knappt är ett år. Då kan de ju vara lite tuffsiga och magra utan att direkt vara vanskötta.
Även om det kanske inte såg ut att vara något jätte stiligt föl, så tycker jag då inte att man kan säga att det är vanvårdat.
Vi vet ju inte någonting om omständighetera runt....Araber är dessutom mkt svårfödda och kan vara magra trotts att de äter dygnet runt.
 
Det slog dig inte att ägaren kanske inte har data och internet hemma??
kanske har bett nån att annonsera??


Letar ni fel eller? Lägg då energin hos en djurskyddsförening..
 
Jag visste inte att araber kunde bli sådär långhåriga. Är det verkligen en arab? Pållen såg lite ledsen ut, men SÅÅ farligt var det väl inte? Den lär ju ifs inta vara mer än 1,5 år gammal.
 
Tss, de kan bli ännu mer långhåriga! Det är inte sant att inte araber sätter vinterpäls. Givetvis sätter ju inte alla päls som isbjörnar, men det är väl likadant bland t ex halvblod, vissa får massa päls, vissa mindre.
 
Jag tycker det ser ut som en nyrullad 1-åring. :D
Inte särskilt vackra bilder... Vi får hoppas att det ÄR en 1-åring, för annars ser hästen smått misskött ut.
 
Som andra redan påpekat: det måste vara en åring (eller snart en åring) på bilderna.

När Kyra var i den ålderna på vintern såg hon bra mycket värre ut i hullet än den hästen. Man kunde räkna revbenen på henne. Hon växta 40cm under sensommar/höst/vinter och då hjälper det inte hur mycket (eller vilken) mat de än får!!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 542
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 070
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 214
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp