Bukefalos 28 år!

Månadspeng växelvis boende

SaraXX

Trådstartare
Ni som har barn som bor på två ställen, hur tänker ni kring månadspeng?

Jag går efter den här för enkelhetens skull: https://www.swedbank.se/share/layer-content/privat/bli-kund/foraldrar/manadspeng.html
Nu funderade jag på att höja 10-åringens peng i samband med att 7-åringen börjar få månadspeng. Men rent krasst "borde" jag kanske gå efter hälften av det där, eftersom barnen bor på två ställen? Vad jag vet får de dock inte månadspeng hos pappan, vilket jag iofs inte vill ta hänsyn till. Så som det är nu får de helt enkelt den summan som står i länken, och hälften av det ska sparas. Vi har inga speciella krav på vad de ska köpa för egna pengar, det blir lite dataspel osv men det mesta sparas i praktiken än så länge.
 
Ni som har barn som bor på två ställen, hur tänker ni kring månadspeng?

Jag går efter den här för enkelhetens skull: https://www.swedbank.se/share/layer-content/privat/bli-kund/foraldrar/manadspeng.html
Nu funderade jag på att höja 10-åringens peng i samband med att 7-åringen börjar få månadspeng. Men rent krasst "borde" jag kanske gå efter hälften av det där, eftersom barnen bor på två ställen? Vad jag vet får de dock inte månadspeng hos pappan, vilket jag iofs inte vill ta hänsyn till. Så som det är nu får de helt enkelt den summan som står i länken, och hälften av det ska sparas. Vi har inga speciella krav på vad de ska köpa för egna pengar, det blir lite dataspel osv men det mesta sparas i praktiken än så länge.

Jag har två barn i samma ålder som dina, som bor varannan vecka hos mig, och de får 100kr vardera i veckopeng på ”mina” veckor med möjlighet att öka till 150 kr om de hjälpt till med enklare sysslor. De får använda pengarna hur och när de vill, ofta sparas de till något inköp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 982
Senast: Yrsel
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 856
Senast: lbb
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 494
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 423
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp