Märklig knöl efter bråk i hagen

tulasmula

Trådstartare
Hejsan!
Min häst fick rejält med stryk hos nya hagkompisar för drygt 2 veckor sedan. Veterinären fick komma ut och sa sedan att om svullnaderna blev större skulle jag höra av mig. Nu är det lördag och jag kan nog inte få kontakt med just henne. Hästen har nu två veckor senare fått en knöl stor som en tennisboll där hon tidigare inte haft någonting! Det är på helt fel sida där de stora knölarna tidigare inte suttit? Det kan inte ha sjunkit ned då det inte varit någonting ovanför. Väldigt underligt, den är mjuk och ömmar inte. Kan det vara någon slags blodansamling/ödem? Vet någon om detta är allvarligt eller normalt när hästen fått en del sparkar? (Hästen går inte i samma hage och har inte fått ytterligare en spark). Tacksam för svar. Mvh
 
Ditt inlägg säger just ingenting, Men detta är helt klart ett fall för veterinär.
 
försökte lägga in en bild men lyckades inte. den sitter ovanför benet på vänster sida nedanför bogbladet kan man säga.. som sagt ingen tidigare knöl där eller i närheten tidigare efter bråket. jag förstår att ni inte direkt kan säga vad det är men kanske någon varit med om något liknande eller vet sedan förut att detta kan vara någonting speciellt. Känns inte heller riktigt akut då hästen varken har ont av det eller feber.
 
försökte lägga in en bild men lyckades inte. den sitter ovanför benet på vänster sida nedanför bogbladet kan man säga.. som sagt ingen tidigare knöl där eller i närheten tidigare efter bråket. jag förstår att ni inte direkt kan säga vad det är men kanske någon varit med om något liknande eller vet sedan förut att detta kan vara någonting speciellt. Känns inte heller riktigt akut då hästen varken har ont av det eller feber.
Om den har en knöl stor som en tennisboll så hade nog jag ringt och rådfrågat en veterinär.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: Miingla
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 363
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 694
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 475
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp