marsvinshus för marsvin som bortskänkes.

O

Osis

jag har tittat på internet och jag har sökt efter marsvin som folk skänker bort annars så blir dom avlivad. finns det inget "marsvinshus" som tar hand om marsvin och omplaserar dom senare?
det kanske är lönsamt att starta ett sådant hus?
någon som har några ideer hur man ska kunna rädda alla marsvin från en för tidig död?
 
Fast Petcare är ju inga som tar hand om svinen utan de bara förmedlar. Om man nu inte får tag på någon på listan som kan ta hand om de tills dess. Men Petcare i sig tar inte hand om de...
 
Tack, fast jag hade redan hittat :)

Funderar på att anmäla mig som jourhem eller vad dom nu kallade det. Fast jag vet inte om jag skulle fästa mig för mycket vid marsvinen och inte kunna ge dom till dom nya ägarna :crazy:
 
Ja, fast jag vet inte vad pojkvännen säger om det :D
Men jag skulle jättegärna ha hela lägenheten full med marsvin. :)
 
Äh. Han får la bli lika förbannad som min pappa då :D Han har hotat att skjuta ihjäl alla djuren om fler kommer in :p
 
Ok :) Gjorde jag med (fast råttor då). Och nu, några månader senare, är råttorna 4 plus ett marsvin, en kanin, och två råttor som kommer upp från sthlm i februari :angel:
 
Anmäl dig som jourhem det har jag gjort och jag hade hand om en jätte go kanin ett tag. Han fick ett bra hem sen det var en äldre tjej som tog hand om honom. Hon skickade bilder och visade hur bra han fick bo så då kändes det inte alls svårt att lämna bort honom!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 553
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp