Bukefalos 28 år!

marvsin utan päls va hette sjukdomen?

J

jollan

han har haft det tidigare och då gick det över med ivomec, jag undrar om det går lika bra med noromectin? Också avmaskningsmedel för häst.
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

ivermectin hette de visst det som jag undrar om det är likvärdig med ivomec?
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

Antar att du menar marsvinsskabb? sellnic heter det...

Hra ingen aning om hästavmaskning fungerar... Jag har badat marsvin med sellnic isebacil och det fungerade mkt bra...
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

just det, sellnic. Ja men vad bra då har jag ett alternativ om inte ivomec fungerar. Tack:)
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

ivermectin hette de visst det som jag undrar om det är likvärdig med ivomec?

Ivermectin och ivomec är samma sak ;) Om jag inte missuppfattat så är ivermectin det verksamma ämnet i ivomec, eller nåt åt det hållet.
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

okej men gud så bra :) tack:idea:
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

Men du vet väl det att du inte ska ge dom pasta för andra djur utan den här behandlingen ska ske hos veterinär för annars riskerar man en överdosering?
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

fast ja har gjort detta förut och vet hur mkt jag brukar ge så jag har god koll på detta.
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

fast ja har gjort detta förut och vet hur mkt jag brukar ge så jag har god koll på detta.

God koll, du visste ju inte ens vad du skulle använda för medel? :confused: Kontrollerar du koncentration av verksamt ämne i medicinen du ger eftersom det är ett annat medel än det du gett förut?
 
Sv: marvsin utan päls va hette sjukdomen?

Hej skogstroll:) ja visste att ivomec fungerar då ja användt det vi andra tillfälllen just gällande marsvin. Däremot visste ja inte att ivermectin var samma sak som ivomec, vilket ja nu vet;) För övrigt så är mitt marsvin redan på bättringsvägen tack vara min medicinering:laugh: Kort och gott;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
5
· Visningar
418
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
618
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 828
Senast: Jeps
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
874
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp