Bukefalos 28 år!

Mask under sommaren

Abeotoo

Trådstartare
Hej alla,

Två snabba frågor :-)

1. Får katten bara spol- och bandmask av fåglar, eller kan de få detta av mössen också?
2. Ska man ge tabletter mot mask endast när man ser att dom har det, eller ska de ha löpande under sommaren?

Tack!
 
Avmaskar man i onödan så kan maskarna bli resistenta mot avmaskningsmedlen så avmaskning bör endast ske vid konstaterad mask, antingen att man ser med blotta ögat eller har gjort ett test med Kolla masken som kan köpas på bland annat apoteket.
 
Tack för toppentips med "Kolla masken". Ska kolla in den, vill ju inte att Sigge ska få stark(?) medicin i onödan :-/
 

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 936
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
640
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp