Bukefalos 28 år!

Mask under sommaren

Abeotoo

Trådstartare
Hej alla,

Två snabba frågor :-)

1. Får katten bara spol- och bandmask av fåglar, eller kan de få detta av mössen också?
2. Ska man ge tabletter mot mask endast när man ser att dom har det, eller ska de ha löpande under sommaren?

Tack!
 
Avmaskar man i onödan så kan maskarna bli resistenta mot avmaskningsmedlen så avmaskning bör endast ske vid konstaterad mask, antingen att man ser med blotta ögat eller har gjort ett test med Kolla masken som kan köpas på bland annat apoteket.
 
Tack för toppentips med "Kolla masken". Ska kolla in den, vill ju inte att Sigge ska få stark(?) medicin i onödan :-/
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Sol
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: monster1
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp