Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paddington

Trådstartare
Kalle förklarar med allvarlig stämma "Nu är det strid mellan den Vita och den Röda Rosen och tusen sinom tusen själar skola gå in i döden och in i dödens natt"

Stormumriken är åter på vift och alla tecken pekar på att Röda Rosen har gjort något alldeles extra för att gömma dyrgripen denna gång. Troligen kommer sommaren sista stora slag mellan Röda och Vita Rosen äga rum på Prärien.

Men än dröjer det till sommarlovet är slut och det är inte bara Rosornas krig som pågår, Lillköping verkar ha blivit invaderade av diverse skumma individer senaste tiden. Och hur ska kampen kunna fortsätta när rosornas föräldrar har en förmåga att titt som tätt ropa in en för middag mitt i de hårda striderna…

Lolåtot sostotroridodenon omom sostotorormomurorikokenon bobörorjoja!!!!

Lollol lolovovaror atottot inontote soskokrorivova alollola upoppopdodatoterorinongogaror popå rorövovarorsospoproråkoketot…….. ;)

Deltagare:
1. quarter4ever
2. Snurrfian
3. Loons
4. Idahoe
5. cirkus
6. hemlig
7. Magnum
8. bollen__
9. Ferrari
10. Lena
11. Lobelia
12. Mirtai

Roller
Motståndare:
Röda Rosen- Jonte & Sixten - Benka har blivit iväg tvingad på tältsemester av sina föräldrar (Tvillingar)

Ockrare Gren verkar veta det mesta om innevånarna i Lillköping vilket kanske inte alltid är så populärt (Siare) (NattDL)

Järnhandlare Jansson – kan varje natt skydda en deltagare från Vita Rosen (ängel) (nattDL)

Portvakterskan Gran är inte så förtjust i att Rosorna härjar omkring i Lillköping - Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta! (Häxa) (NattDL)

Övriga innevånare och kriminella i Lillköping

Utröstade/käkade Motståndare blir Föräldrar – har en förmåga att lägga nosen i blöt och avbryta Rosornas krig precis när det blivit intressant. – har brevbäraregenskap och skickar paket till deltagarna. Paketen innehåller sia, beskydd, extra röst, full spioninfo. Föräldrarna väljer själv i vilken ordning paketen skickas. Så länge det inte finns några föräldrar så lottar LL (föräldrar börjar med full säck) (Brevbärare)(DagDL)

Vita Rosen
Vita Rosen med självaste Mästerdetektiven Blomkvist

På Vita Rosens sida finns även Konstapel Björk - känner inte till Vita Rosen och Vita Rosen vet inte vem detta är. Får full spioninfo varje natt. (ond spion)

Vinstvillkor:
Motståndarna vinner när alla på Vita Rosens sida är borta
Vita rosen vinner när Vita Rosen är fler än motståndarna (ej inräknad Konstapel Björk)
 
REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.


*Röster
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Paow". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv och man får inte rösta på sig själv.

*Efter EN(1) missad röstning kommer du att kickas från leken. Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (flera har aviserat låg aktivitet, det är noterat - men försök att teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid
C:\Users\Linda\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png
)

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.
 
Senast ändrad:
Information från LL

Den obligatoriska frågan som skall besvaras innan första DL

Var skulle du gömma Stormumriken och varför just där?


DagDL Tisdag kl 21.30
NattDL Onsdag 08.30
 
Kokulol atottot dodu gogilollolaror dotetot! :) :love:
Abobsosololutot!!
Jojagog totycockokeror atottot allolla soskoka soskokrivova popå dodetottota sospoproråkoketot:angel:
Aototococororecoctot totycockkeror inonte atottot dodetottota äror rorikoktotigoga orordod dodocockok :D
Skriver på telefonen alltså - vilken utmaning :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
26 338
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp